Kantelen van het hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:21

Mijn paard kantelde ook een beetje en dat werd snel erger. Twee weken geleden is de tandarts geweest (komt zowiezo 1 keer per jaar) en die constateerde enorme haken op de kiezen. Nu is het kantelen zo goed als verdwenen.

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:44

Waarom willen jullie het allemaal rechts oplossen? Ik moest van mijn instructrice juist mijn binnenhand naar mijn knie en open maken, en de buitenhand goed contact en laag houden. Ik heb namelijk de neiging om mijn buitenhand omhoog te doen (ziet nogal dom uit Bloos ) Maar hij ging eerst dus in de rechterwending zijn neusje naar binnen kantelen. Ik weet nie of jullie dit bedoelen, maar zo moest ik het oplossen, en het is nu ook opgelost, dus....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 16:05

Ik ben het met patos eens het is meestal een rijtechnische fout en in de andere gevallen een medisch probleem, zoals hier. Is het paard van TS inmiddels door de tandarts gezien?
1 hand omhoog brengen, hoe miniem ook, past in geen van de 5 teugelhulpen en wordt hooguit toegepast bij Spaanse pas.... voor de rest geef je hulpen voor stelling door met je polsen meer of minder naar binnenbuigen, of je hand wat naar binnen of naar buiten (maar nooit opver de manenkam) te brengen, al gelang naar waar je de achterbenen heen wilt laten gaan en het opleidingsniveau van het paard. Maar misschien ben ik ouderwets?
Verder, als je het probleem wegneemt (de haken op de kiezen) hoef je helemaal geen oplossingen te zoeken.

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:37

Hoi Hoi!
Mijn (bijrijd)ponytje kanteld z'n hoofd op de linkerhand ook naar binnen. Mijn instructrice zegt het volgende: binnenhand ontspannen en dus geen druk op je binnenhand. Vervolgens goed je binnenbeen en je buitenteugel erbij. Het gevolg is dat je paardje rechter wordt en ook zn hoofd recht houd. Vervolgens kan je je binnenteugel er ook weer bijpakken. En dit werkt bij mij echt!!!

Verder kan het natuurlijk zijn dat het aan zn tanden ligt....