Ik ben benieuwd naar hem
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
.
maar mag morge die van mn neef lene ma zou iemand die dan hier in dit topic kunnen zetten, want ik kan dat niet
Jippie"]
[quote="gijsenkim schreef:Je had de eerste keer dat ie steigerde, zn kop van zn romp af moeten timmeren..........

En als ik zie hoe sommige ruiters rijden dan denk ik wel eens: Ging dat paard nu maar eens flink de lucht in om de ruiter het af te leren
? Ik geloof niet dat jij zo met paarden omgaat.

) . Is heus niet sielugh, wel duidelijk.
Msntaal
Is automatisme. Maar goed. Je zegt dat het nogal naief is. Een paard zal steigeren met een reden. Je vraagt iets wat hij niet snapt, wat onmogelijk uitvoerbaar is, hij heeft pijn of hij test je, probeert onder het werk uit te komen. ( In die laatste 2 gevallen zal je hem dus aan moeten pakken.) Maar het zijn allemaal redenen. En steigeren is vaak de fout van de ruiter. Wat naief is, is om je paard de schuld te geven. Maar dat is mijn mening. Je moet ze de zin niet geven maar het kan ook op een subtiele aanpak. Slaan oke, maar niet op het hoofd. klomp schreef:het is de vorige eigenaar zijn fout dat ie het heeft aangeleerd en ik vind het gepast om hem daar nu voor te straffen , maar wel op een goede manier.
)