Waarom meteen boos als...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:50

Geen idee waarom mensen zo doen. Maar mensen zijn perfect he, kunnen allemaal zo goed rijden.

Mijn merrie vertikt t gewoon als k t niet goed doe, zelfs bij hele kleine dingetjes, als iets niet helemaal goed zit ofzo.
Zodra zij gaat weigeren dan is er iets verkeerd. Best handig zon paard, leer je veel van. Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:54

hee rebeltje, heb je mooi geluk joh!
Ikke zelf heb nooit gezegd dat ik het goed deed eigenlijk.. het lag aan mij of paard heeft iets (geen zin, wondje ofzo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:11

Sjonniej schreef:

Maar wat me nu wel opvalt: Bij topics zit iedereen zoals RunningKawa zegt: nee ik doe niets fout, mijn paard! En dan lees je hier, dat iedereen het met RunningKawa eens is....apart???!!!

idd heel apart
En weet je wat het stomste is, dat ik dat al verwacht had, voordat ik het topic opende.

Alleen hoop ik maar dat er ook maar 1 iemand, die anders roept, nee mijn paard, nu inziet dat het ook wel eens kan zijn, nee de ruiter.
1 paardje geholpen Haha!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:13

Ik ben het helemaal met jullie eens, maar het probleem bij mij is dat ik vaak nog niet door heb wanneer ik iets fout doe, pas als ik daar op gewezen wordt door iemand die er echt verstand van heeft. Dus ik denk dat ik nog best eens een paard straf voor mn eigen fouten, heb nog nooit een paard getroffen dat het gewoon liet weten dat ik iets fout deed. Oke, wel 1 die gewoon helemaal nix deed en denk ik op die manier dat liet weten, maar das sowieso een raar verhaal. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:16

Maar je luisterd wel als iemand je erop wijst?
dan is er toch niks aan de hand Haha!
We moeten het allemaal leren en zijn nog steeds allemaal aan het leren.
Het is dan rottig achteraf gezien dat je je paard op zijn kop gaf, maar wat je niet weet, kun je jezelf ook niet kwalijk nemen.
Je hebt dan daarna geleerd van je fout en probeert die fout niet meer te maken OK dan!
daar gaat het me om in dit topic.
Dat we die fouten maken oke, als we er later maar wat mee proberen te doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:19

Je hebt overigens wel meer en minder meewerkende paarden Haha! Haha! Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:22

Zeker
maar aan jou als ruiter de kunst wel meewerkend te houden en niet de staak in te helpen.
En dat moet bij elk paard anders.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:25

Pcies Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:26

Bijna ieder paard geeft wel aan dat je het verkeerd doet. Als dat niet zo zou zijn dan zouden we allemaal GP rijden namelijk ±D

Titsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:27

Helemaal mee eens, vaak kijken mesen ook heel raar me aan als ik dit op stal zeg. Volgens hun zijn hun de perfecte maar denken niet eens aan hun zelf of hun het wel goed doen. Laats hebben we de carousel wedstrijd opgenomen en toen begon er een lampje bij ze te branden EINDELIJK.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:29

runningkawa schreef:
Maar je luisterd wel als iemand je erop wijst?
dan is er toch niks aan de hand Haha!
We moeten het allemaal leren en zijn nog steeds allemaal aan het leren.
Het is dan rottig achteraf gezien dat je je paard op zijn kop gaf, maar wat je niet weet, kun je jezelf ook niet kwalijk nemen.
Je hebt dan daarna geleerd van je fout en probeert die fout niet meer te maken OK dan!
daar gaat het me om in dit topic.
Dat we die fouten maken oke, als we er later maar wat mee proberen te doen.

Ja dat natuurlijk wel, maar ik heb sinds 2 jaar niet meer zo vaak iemand dr naast staan die me dr op wijst (sinds 3 jaar bij de manege weg, daarna nog een jaar priveles en sindsdien altijd alleen gereden) dus ik ben mezelf er niet van bewust dat ik fouten maak of hoe het beter kan... Maar als iemand iets zegt, doe ik daar over het algemeen wel wat mee, tenzij ik het er helemaal niet mee eens ben Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:29

runningkawa schreef:
Waarom willen zoveel ruiters nooit eens aannemen dat 99 % van de dingen die fout gaan, komen door de ruiter.
Want pas als je dat inziet, kun je leren paardrijden.
Neem je dat niet aan, kun je 30 jaar lang rijden, maar zul je het nooit fatsoenlijk kunnen.

of denken jullie daar helemaal anders over ?

oftewel volledig mee eens Haha! en daarom moet je ook gaan lessen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:31

idd Lielle
Maar dan niet bij alles een grote bek hebben tegen je instructeur
want zo zijn er tegenwoordig ook een hoop.
of ze zeggen ja, maar doen thuis weer nee Scheve mond

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:31

Het makkelijkste is natuurlijk je paard de schuld geven, want die kan niet zeggen wat jij allemaal fout doet.

Mijn instructrice zegt ook altijd als we iets opgelost hebben van zie je wel, als jij dat doet, geef je haar ook de kans om... blabla...
We lossen iets op, omdat ik iets fout deed, en nu anders...
Want een paard weet toch niet wat je instructrice zegt Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:33

runningkawa schreef:
idd Lielle

ik denk dat ik dat maar een keer hoef te doen (bij alle drie trouwens) en dan kan ik vertrekken Haha!

Citaat:

het is wel heel moeilijk om thuis precies zo te rijden als in de les Schijnheilig maar je kunt het iig proberen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:37

met proberen ben je imo al half weg.
dat het niet lukt is niet erg, daar heb je les voor Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:37

runningkawa schreef:
idd Lielle

Haha! zeer niet motiverend, ik geef mijn portie dan aan een ander

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:59

Ben het wel met RK eens...
Zou het overigens niet durven om te gaan zitten 'schreeuwen' dat iets niet zo is tegen mijn instructrice...
Waar heb je anders les voor? Verward Dan kan je beter je geld ergens anders voor gebruiken, want je weet het toch al...

Dat ik wel is dingen vraag waarom iets zo moet of soms dat ik het ergens anders op een andere manier heb gezien dat moet kunnen IMO.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:09

Ik mag uiteraard mijn mening geven, maar waarom neem ik dan les? Ik luister een uur braaf Knipoog
Instructrice geeft ook een meisje les, zodra ze haar stem een keer verheft, begint ze te janken, is ook weer het uiterste Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:15

ik geef zeker wel mijn mening in de les, als ik iets anders denk te voelen, wil ik graag weten hoe hij/zij erover denkt zodat ik er thuis ook mee uit de voeten kan.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:17

Moet ik eens proberen een grote bek geven aan mn instructrice.... T zou ook nergens op slaan, zij kijkt wat ik fout doe en verbeterd mij.

Zo was er n half jaar terug ong. (heeft dus wel een aantal maanden geduurd voor k eraf was) dat mijn paard elke keer een raar huppeltje maakte, met aandraven, met voltes etc (in draf) Ik had geen idee hoe het kwam dus bleef maar overgangen maken tot het goed ging. Tot iemand me er op wees dat k met mijn binnenhand een ophouding maakte terwijl ik aandraafde... Bloos
Ook was ze lastig met het hoofdstel indoen, schudden met het hoofd etc. Toen is er een paardentandarts gekomen.. Wat hoog nodig was..

Vdaar dat k tegenwoordig mezelf eerst afvraag wat er verkeerd kan zijn voordat k aan mn paard ga twijfelen. Ook heb k nu veel sneller dat k iemand even vraag om te kijken, van de grond zie je meestal toch wat meer.

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:23

runningkawa schreef:
Scheve mond

oeh dat zou ik echt niet durven hoor tegen mijn instructrice, die zou mij gelijk kapot slaan met de zweep Nagelbijten / Gniffelen

maar even ontopic; RK je hebt wel gelijk.

en het ergste was dat ik eerst ook niet wou luisteren, ik dacht dat ik hetzelf allemaal zo goed wist, maar ik val echt in het niets bij jullie allemaal.

het is gelukkig wel weer goedgekomen..

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:26

Inderdaad!

Je zou je ook kunnen afvragen waarom men soms verwonderd kijkt als men maar geen vooruitgang boekt. Vaak wordt vergeten dat je pas kan bijleren als je eerst beseft en aanvaardt dat de fout ook wel eens bij jezelf zou kunnen liggen. Indien je denkt 'verdorie, die rotknol kan echt niets', schuif je de fout af op het paard en negeer/ontken je dus je eigen invloeden.

De schuld op het paard steken is oh zo gemakkelijk, je hoeft dan immers zelf niet te veranderen. Kiezen voor de moeilijke weg zou echter op termijn wel eens vruchtbaarder kunnen zijn.

Paardrijden is aan jezelf willen werken en sleutelen, en aktief bij jezelf naar fouten zoeken (cf. het falsificatieprincipe in de wetenschap), opdat je deze zou kunnen oplossen! Het kunnen aanvaarden van kritiek is hierbij zeer belangrijk, maar hier durft het schoentje wel eens te wringen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:31

Dit was het eerste wat ik van mijn lesgeefster geleerd heb. "Als het niet lukt, liegt het heel waarschijnlijk aan jou. Een paard kan maar paard zijn."
Ik probeer altijd eerst de oorzaak bij mezelf te zoeken, dan bij het tuig, materiaal, dan bij lichamelijke dingen van het paard, dan pas zou ik heel misschien durven zeggen: "dat paard wil gewoon niet." Eigenlijk heb ik dat nog nooit gezegd.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:44

Als je eigen fouten niet durft te zien of niet wilt zien, kom je nergens en zeker niet met het rijden van paarden, ik ben van mening dat mensen die zich zo opstellen in veel gevallen (dus lang niet altijd) op hetzelfde nivo blijven hangen of met geluk en een werkwillig paard nog wat vooruit kunnen komen.