Loopt jou paard op één hand beter als de andere

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:20

Linksom loopt ze fijn, rechtsom veel minder. Als ik rechtsom stelling vraag, wilt ze er vandoor gaan om eronder uit te komen. Dus ik oefen veel op de rechterhand Lachen

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:45

Citaat:
KazimirOrryS schreef:
Ethelate schreef:
Linksom, omdat ik de neiging heb rechts los te gooien en op links te rijden.
Zijn we dus hard op aan het oefenen, "links los, rechts vast, links los, rechts vast..."

Daar heb ik ook last van

mijn instructrice: meeste rechtshandige mensen hebben daar last van, linkshandige doen het net andersom.

oke, heb ik dus ook antwoord op mijn probleem. Haha! Nu nog een oplossing Verward

Mijn instructrice raad me dus aan om rechts de aanleuning te zoeken zodat m'n pony ook rechts gaan aannemen. Dat doet ze nu niet omdat ik heel lang dus gewoon op links heb gereden...
Iemand andere ideeen?

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:51

linker hand is slechter......
das best vervelend

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:41

Links is Omar's 'slechte' hand, rechts loopt hij als een zonnetje.. het wisselt ook wel weer af want 1 maand geleden was opeens links zijn goede hand en rechtsom minder... Ik probeer hem op zijn slechte hand altijd goed los te werken en na een ontspannen galopje gaat het meestal al beter en is hij al wat losser. Hij buigt op links wat moeilijker in en wil op het moment ook niet goed in linkergalop aanspringen... maar er wordt aangewerkt Knipoog

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:48

Bij Prisca hangt het er vanaf wat ik wil gaan doen. Losrijden maakt niet uit, dat gaat op beide handen makkelijk. Aangaloperen gaat rechtsom makkelijker en oprichten begin ik bijna altijd linksom, omdat dat weer makkelijker is. Als ze dan eenmaal loopt, maar het weer niet zoveel eer uit... Wordt ook al aan gewerkt...

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:08

Mijn bijrijdpaard loopt op rechtes vreselijk, kont naar binnen en absoluut geen stelling naaar binnen.
Zijn rechterschouder is ook veel meer bezweet dan de linker.

Volgens mij heeft het vrij weingi met mijn schrijfhand te maken ik schrijf met links en rechts Verward

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:43

KazimirOrryS"]
[quote="Ethelate schreef:
Linksom, omdat ik de neiging heb rechts los te gooien en op links te rijden.
Zijn we dus hard op aan het oefenen, "links los, rechts vast, links los, rechts vast..."

Daar heb ik ook last van Knipoog
[/quote]

ik ook Bloos

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:10

mijn verzorgpaardje loopt rechtsom loopt fijner dan linksom.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:26

Toe ik begon met het beleren van Royal was hij linksom een stuk makkelijker. Door de jaren heen is hij een stuk rechter geworden, ik vind nu zelfs rechtsom lekkerder bij hem..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:29

mijn bijrijdpaard zit rechts helemaal vast, een fatsoenlijke volte is er niet bij hoor! Frusty
ze heeft dan ook als draver de meeste koersen linksom gelopen, en
dat kan ik merken!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:31

Linksom gaat vele malen makkelijker als rechtsom.. Winnie houd ook rechts vast..

Gelukkig heb ik het ergste er inmiddels al aardig uit, maar hij is nog wel een beetje stijvig soms Lachen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:35

Timber loopt links om veel beter, netjes nageefelijk in de stap draf en galop
rechtsom is vooral in de galop een heel ander verhaal Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:41

Wendy heeft op allebei de handen haar slechte kanten. Maar de linkerhand is haar slechste kant, daar springt ze vaak in de verkeerde galop aan of maakt ze de wendingen erg groot.
Naar links wenden is geen probleem, maar echt goed rechtdoor is ook moeilijk, dan zwenkt ze weer vaak naar links uit Tong uitsteken

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:42

Goldy loopt links ook beter dan rechts, links is ze veel kijkerig en gespannener en wil ze sneller onder het werk uit proberen te lopen.

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:06

De mijne zit rechts helemaal vast, niet zo gek want dat is ook mijn slechte kant, ik buig altijd automatisch meer in naar links Scheve mond
Ik probeer zoveel mogelijk op zit te rijden en linksom gaat dat nu bijna vanzelf, als ik rechtsaf probeer dan gaat dat hoofd de lucht in en krijg ik niets dan protest, om vervolgens op het laatste moment weer linksaf te schieten
Mede hierom heb ik volgende week mijn eerste Centered Riding les, hoop dat ik daar veel van kan opsteken Knipoog

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:52

Rechtsom beter dan linksom. Linksom geeft ie in zijn kaak erg moeilijk na en ik kan daar mijn hand heel moeilijk loslaten, waardoor ie op die kant ook nogal eens over zijn buitenschouder valt. Rechtsom kan ik me binnenhand loslaten, maar geeft ie erg moeilijk na opmijn buitenkant. Het een hefet zijn weerslag op het ander. Echt zooo moeilijk!! Maar gaat steeds beter!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 07:36

Mijn paardje gallopeert rechtsom het beste maar voorderest is links haar sterke kant.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:56

Mijn paard heeft minder moeite met links dan met rechts...En ik eigenlijk ook...Ik heb namelijk 4 jaar een verzorgpony gehad die rechtsom veel minder liep als linksom.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:08

ja, mijn verzorgpony loopt op de ene hand beter als de andere.
ik denk toch dat ik daar wat meer aandacht aan ga besteden...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:10

Volgens mij heeft ieder paard zijn moeilijke en makkelijke kant, net zoals een mens.

Prodigy is makkelijker te rijden op de rechterhand, hij buigt makkelijker om je been en lijkt daarom veel soepeler.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:21

Dat wisselt nogal. De ene keer is links makkelijker, de andere keer rechts.
Momenteel is links niet je van het.

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:13

hoi
volgens mij is het bij elke pony/paard dat ze een voorkeurshand hebben.
je moet gewoon goed oefenen ook op die hand waar die moeite mee heeft
maar niet te veel op die hand dat deden wij ook en toen was ze beter op die hand Verward
meestal ligt het er ook aan jou waar jij het meeste op rijdt welke hand maar dat is niet altijd zo.
maar dus gewoon veel oefenen!

groetjes Rochelle

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:34

Mijn paard loopt bij mij linksom minder lekker, maar als mijn instructrice erop zit is rechts zijn mindere kant Verward Tong uitsteken
Het ligt dus ook aan de ruiter
Maar wat ik eraan doe hem linksom makkelijker te maken?
Vooral veel wenden links, want dat doet hij lastiger en ik rij regelmatog linksom op de binnenhoefslag.
Waarom hij dit moeilijker doet dat rechts snap ik heel goed... denk dat meer paarden hier last mee hebben, dat komt door de bakregels / voorrangregels, rechtom moet je al snel even van de hoefslag af indien er iemand linksom rijd.