In ieder geval al hartstikke goed dat je het herkent en onderkent, dat is het begin van weer wat bewuster paardrijden
Ik ben zelf helemaal gelukkig met mijn les bij Ingrid (volgens de manier die op hoefkatrol.com wordt vermeld) Ik ben meteen bij haar begonnen met Sayla, dus heb gelukkig nooit de kans gehad om haar scheef te rijden.
Het is in ieder geval ook zeer goed om in het bos van been te verwisselen en beide galop te oefenen om er (mede) voor te zorgen dat beide kanten zich evenredig ontwikkelen!!
Verder heb ikzelf ook nog cesartherapie (soort oefentherapie) gehad (dat was ook een hele openbaring, wat een paar simpele oefeningen al niet kunnen doen
), omdat ik mijn schouders altijd scheef hield (door een sleutelbeenbreuk ben ik verkeerd gaan bewegen). Daar hebben ze me oefeningen geleerd om mezelf goed recht te houden en ook een soort warming-up voor voor het rijden (rek- en strekoefeningen)!
!, zodat ook Sayla geen last heeft van mijn eventuele stijvigheid
ik krijg af en toe les van A8H dus die zal me een hoop wijzer maken. Ik merk dat ik van theoretische kennis weinig onthou, in de praktijk leren is beter voor gam en mij denk ik.