hoe afgestompt paardje weer meer vooruit krijgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:52

kimmy schreef:
Ik ken een paard wat helemaal afgestompt is. Ik denk dat het eerder in de vernieling gereden is, en er alleen door een goede ruiter dat te verhelpen is. Misschien is het ook wel een probleem wat nu al medisch geworden is en alleen met masseren/ fysio beter kan worden.

Dit paard heeft járen een ruiter gehad wat niet met de bewegingen mee kan komen en de ruiter in kwestie had ene behoorlijk gewicht bij zich. De sporen er constant inprikten. Ze laat hem niet voorwaarts gaan en nu is het paard kort van achteren geworden, en stug in de rug, wil absoluut niet nageven.
Jammer van het paard, want ze was voordat de ruiter hem kocht M1 dressuur...

Als er nu weer een goed zittende ruiter op gaat rijden die bovenstaande heel consequent kan toepassen, dan kan het nog wel weer een heel eind goedkomen.
En het paard zal er dankbaar om zijn!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:56

QQQQ schreef:

Als er nu weer een goed zittende ruiter op gaat rijden die bovenstaande heel consequent kan toepassen, dan kan het nog wel weer een heel eind goedkomen.
En het paard zal er dankbaar om zijn!

Ja, maar mensje is stront eigenwijs.... Ziet niet in dat dit puur rijtechnisch is

Moet ze zelf weten, sneu voor het paard, maar goed, als ik me om dit soort dingen druk om ga maken, dan heb ik hier in de regio geen leven meer Haha! Knipoog

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 19:44

kimmy schreef:
Ik ken een paard wat helemaal afgestompt is. Ik denk dat het eerder in de vernieling gereden is, en er alleen door een goede ruiter dat te verhelpen is. Misschien is het ook wel een probleem wat nu al medisch geworden is en alleen met masseren/ fysio beter kan worden.

Dit paard heeft járen een ruiter gehad wat niet met de bewegingen mee kan komen en de ruiter in kwestie had ene behoorlijk gewicht bij zich. De sporen er constant inprikten. Ze laat hem niet voorwaarts gaan en nu is het paard kort van achteren geworden, en stug in de rug, wil absoluut niet nageven.
Jammer van het paard, want ze was voordat de ruiter hem kocht M1 dressuur...

zó erg is het bij mijn douwe gelukkig niet. ook omdat hij het afgelopen jaar ook al bij iemand anders stond, die hem voornamelijk los heeft gelaten, om hem zijn balans zelf terug te leren vinden.

de laatste keer met rijden was hij al iets beter vooruit, maar ik heb (voorlopig) ook nog weinig tempo gevraagd. wel telkens een stukje meer, en als het goed ging als beloning weer een stukje rustig stappen.
alleen zijn galop is nog heel moeilijk. maar dat oefen ik dan in eerste instantie achter een ander paard aan Knipoog .

CherylH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:41

Gaat dit over Douwe van de Leliaard, connemara? Dat ie afgestompt is, is echt gelul, heb hem heel goed gekend. Je hebt hem zeker gekocht van Margriet? Zij zei dat ze het wel even voor elkaar zou krijgen, om hem weer aan het lopen te krijgen.. Nou, ja ik hoop dat hij het goed krijgt, en dat mensen voortaan niet meer allemaal verhalen geloven over te kleine zadels enzo, want dat is echt niet waar!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 16:36

CherylH schreef:
Gaat dit over Douwe van de Leliaard, connemara? Dat ie afgestompt is, is echt gelul, heb hem heel goed gekend. Je hebt hem zeker gekocht van Margriet? Zij zei dat ze het wel even voor elkaar zou krijgen, om hem weer aan het lopen te krijgen.. Nou, ja ik hoop dat hij het goed krijgt, en dat mensen voortaan niet meer allemaal verhalen geloven over te kleine zadels enzo, want dat is echt niet waar!

en de witte plekken in z'n flanken, heeft margriet die er op geschilderd Schijnheilig ?
dat hij uit zichzelf al niet van het type is die ze allemaal voorbij vliegt, dat zie ik ook wel in. dat was zelfs één van de redenen waarom ik hem gekocht heb (één van de). maar dat hij niét, maar dan ook noppes nada reaktie geeft op een duidelijke tik met de zweep, én witte spoorletsels in de flanken heeft, zó is hij toch niet geboren hoor Knipoog .

en dat 'te kleine zadel', daar heb ik hier ook niets over gezegd, omdat de waarheid wat dat betreft waarschijnlijk wel ergens in het midden ligt Knipoog .

maar dat hij het hier goed krijgt, daar ben ik dan wel weer zeker van Haha! !

CherylH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:52

Fijn dat hij het goed krijgt, dat verdient hij zeker.

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:34

*krijgt tranen in dur ogen*
*rilt over dur hele lijf*

Douwe Van De Leliaard..

Als het over die pony gaat..
Wil ik 1 ding goed duidelijk maken..

Hij is van mij geweest. Lachen

Ik zou het heel erg op prijs stellen als de nieuwe eigenaar contact met mij opneemt: marwszjeuh@hotmail.com Lachen

En laat ik meteen 1 probleem uit de wereld helpe : Ik heb 2x in de week binnen geredne, en verder ELKE dag buiten. Kheb foto's van buiten, op ut strand, in de duinen, bos overal..

*wordt gewoon boos van binnen*

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:57

Afbeelding
Wat een zielige pony.. En kyk dat meisje nou..

Afbeelding
Vooral nooit naar buiten.. Nooit spelen met vriendjes.. Welnee!

Afbeelding
Heerlijk heh.. Nooit buiten zijn.

Afbeelding
Als het sneeuwde, ging ik altijd binnen rijden. ik zou echt niet naar buiten gaan, ik ging noooit met hem naar buiten.

Afbeelding
Agh ik wandelde ook nooit met hem.

Zie je hier een afgestompte ongelukkige pony?
Met een meisje [ik dus] er op dat echt haar pony zal mishandelen?

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:12

Afbeelding
Douwe.. Voor altijd mijn topper, waar ik voor eeuwig van zou houden.

Mimosalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:23

hijn siet er eg gelukkig uiwt!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 19:23

marwszjeuh....nergens, maar dan ook nergens heb ik gezegd (en ook de verkoopster niet) dat douwe vroeger een triest leven had. of dat hij nooit bij vriendjes kwam, of nooit naar buiten mocht....
in tegendeel, er is me verteld dat hij helemaal gek was met hem, en dat je het hééééél erg vond als die wegging. dus ik ben eigenlijk blij dat je nu reageert. dan heb je toch een beetje een idee waar je kereltje gebleven is. en je mag hem zeker weten ook komen bezoeken als je dat fijn zou vinden !

maar...ik weet natuurlijk niet alles. dat is ook niet mogelijk als je een paardje koopt, een deel van zijn verleden blijft toch wat vaag, zelfs al worden er stukjes verteld.
mij is gezegd dat hij als dressuurpony gereden werd, maar dat dit uiteindelijk niet goed ging. dat hij niet liep enz. enz.

wat is dan de andere kant van het verhaal? waarom reageert hij dan absoluut niet op een zweeptikje, waarom zitten er witte haren in zijn flanken? jij weet véél meer over hem dan ik, dus ik ben echt nieuwsgierig.

ik krijg binnenkort een digitaaltje, en van zodra ik foto's heb van hem in zijn nieuwe thuis, stuur ik je die toe OK dan! !

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:32

U schreef bovenaaan, dat hij altijd als dressuurpony werd gereden. Dit is dus niet waar.!
Verder bedoelt U duidelijk wel mij, ik heb hem gekocht (mijn ouders dan) toen hij 3 was. Hem verkeersmak gemaakt enz. Sinds de 1e dag dat ik op hem zat was hij al lui.
Ziet u ergens op 1 van mijn foto's witte plekjes in zijn flanken?
Bij mij zijn die er NOOIT, maar dan ook NOOIT geweest.
Ik heb altijd het beste met hem voorgehad.
Toen hij koliek had, hups ik sat de hele dag bij hem, en heb uren gewandeld. Want het wou maar niet eruit. Solderen, wel 3x, en uiteindelijk jawel, Hij ging mesten. Kwas dolblij. Maar doordat hij het een paar dagen had was hij behoorlijk ingevallen, hij at immers niks.
En dat was precies een paar dagen voordat Margriet kwam kyken, en hij stond toen dus ook op Zaagsel, hij mocht niks eten.
Enkel nat kuilgras.
Margriet is dus bij ons langsgeweets en wou misschien Douwe kopen. Ze vond hem afgestompt, en vond het zadel niet passne enz.
Ik trok dit me heel erg aan, en voelde me schuldig dus liet meteen de dierenarts komen en een uitgebreide onderzoek laten doen (zelfs bloedonderzoek)
Waaruit bleek dat hij KERN gezond was. Het bultje op sun rug (wat Margriet een drukking vond) was een ontstoken talgklier.
Ook heb ik de veearts laten kyken naar het zadel, en hij vond het goed liggen.
Hij vond zin vacht ook goed, en vond hem wel een tikkel mager. Maar gaf zelf toe dat dat door die koliek kwam.
Na mij is Douwe verkocht aan Cheryl, die hier onlangs bovenin ook wat heeft geplaats, daar heeft hij dacht ik 5 maanden gestaan en toen is hij terug naar Wijchen gegaan, naar Inez. Waarna Margriet hem toch nam.

Wat er in die tijd is gebeurt weet ik niet, en dat hoef ik eerlijk gezegd ook niet te weten..

Eerlijk gezegd wil ik Hem niet eens meer sien. Ik voel me zo verdomd rot. Als iedereen zegt dat je een pony hebt afgestompd, hebt geslagen en weet ik het wat.
Ik ben 15 jaar, Onwijs dieren-fan. En dan zeggen mensen dat over je. Dan voel je je echt behoorlijk NIET-FIJN.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 19:47

marwszjeuh, ik verwijt jóu ook niks toch? de verkoopster was hier ook héél duidelijk over, dat én jij, én je ouders het állerbeste met hem voor hadden. maar toch hebben jullie hem verkocht, dus iets was er toch wat jullie niet beviel?

bij je instruktie blijf ik wel vragen hebben. maar dat is helemaal wat anders als je beschuldigen van wat dan ook.

maar doe de rest maar per pb, want hier heeft niemand een boodschap aan denk ik Knipoog .

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:51

Nou ik denk wel dat de rest hier WEL boodschap aan heeft. Zodat ze weten dat ik inderdaad het BESTE BESTE ALLER BESTE met hem voorhad!

En zoals ik al zij *is egt pisnijdig omdat je ut nu gaat lope ontkenne dat je me niks verwijt!*

*is egt mega boos* Je zegt toch zellef dat hij is AFGESTOMPT! Dat is in mijn ogen gewoon een pony VERWAARLOZEN!
OF HEB IK HET FOUT?!

Ik ben gewoon zo gruwelijk boos!

Ik heb gezegd, ik wou de wedstrijd sport in. En dat kon niet met Douwe. Zoals je zelf ook al merkt, Douwe is geen voorwaartse pony.
Nooit geweest.

Toen ik hem, toen hi j3 was, een tik gaf reageerde die ook al niet.

ik weet niet wat er in de tussentijd, die 6 maandne, bij cheryl is gebeurt. .

Ik stuur wel PB. Als je dat liever hebt.

Maar voor de andere: Khoop dat 't duideluk is!

[en niet gaan lopenz euren over msn taal ik doe al mijn best]

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:11

Marwszjeuh schreef:
Nou ik denk wel dat de rest hier WEL boodschap aan heeft. Zodat ze weten dat ik inderdaad het BESTE BESTE ALLER BESTE met hem voorhad!

*is egt mega boos* Je zegt toch zellef dat hij is AFGESTOMPT! Dat is in mijn ogen gewoon een pony VERWAARLOZEN!
OF HEB IK HET FOUT?!

Maar voor de andere: Khoop dat 't duideluk is!

[en niet gaan lopenz euren over msn taal ik doe al mijn best]

Het is duidelijk..
En ik weet ook dat je echt echt echt echt het beste voor had met hem Lachen
Dus ik weet niet waar al die verwijten etc. vandaan komen, maar ik denk niet dat je het je persoonlijk aan moet trekken..
Jij hebt (naar mijn weten) niks fout gedaan!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:15

om weer ontopic te komen... Knipoog

Geef het paardje lekker een paar maanden rust... lekker het land op, spelen met andere paarden en vooral leuke dingen met hem/haar gaan doen... wandelen, clickertraining, nh, vrijheidsdressuur, etc. ...

Na een tijdje pas weer aan een zadel gaan denken... en dan alleen opzadelen, even kroelen, etc. en weer afzadelen.... en zo langzaam aan weer opbouwen naar "echt rijden".... zo heb ik het met Banjer ook weer rustigaan opgebouwd een jaar of 1.5 terug....

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:30

SmithsGirl schreef:

Na een tijdje pas weer aan een zadel gaan denken... en dan alleen opzadelen, even kroelen, etc. en weer afzadelen...

Hij's niet bang voor het zadel hoor..

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:38

ik wil jullie ook eigenlijk heel zwaar bedanken heb dit zelfde been-probleem namelijk ook ..... en heb ook veel aan de tips gehad...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:28

Marwszjeuh"]
[quote="SmithsGirl schreef:

Na een tijdje pas weer aan een zadel gaan denken... en dan alleen opzadelen, even kroelen, etc. en weer afzadelen...

Hij's niet bang voor het zadel hoor..
[/quote]

zeg ik ook niet... Knipoog Banjer is ook niet bang voor het zadel.... ik doelde meer op een rustperiode om het hoofd weer helemaal leeg te maken, en dan weer van vooraf aan beginnen.... Lachen

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:18

oki Lachen