fjord in piaffe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 15:31

beautyfull_mickey"]
[quote="Jippie"][quote="LDRD schreef:
En die gerenomeerde trainer heb ik niet zo nodig...............

Kun je begrijpen dat ik dan direct ga twijfelen over je eigen vermogen tot het beoordelen van de piaffe van de Fjord van je zoontje die nog geen B proef kan lopen........ Maar nog sterker twijfel ik in dit geval aan jou lerend vermogen Schijnheilig
[/quote]

sluit me er toch wel bij aan.

Omdat ik 35 jaar meeloop in de paardensport en heel goed weet waar ik mee bezig ben.
Dit is echt een uitzonderlijke situatie dat mag je gerust aannemen.

zoals ik al eerder schreef,waarom neem je niets aan van de bokkers?
overal heb je een weerwoord op.
[/quote]

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 15:38

Maar als je beledigend gaat worden prima hoor, je weet helemaal niet waar je het over hebt!

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:42

LDRD schreef:
Maar als je beledigend gaat worden prima hoor, je weet helemaal niet waar je het over hebt!

ahum,waar lees jij dat ik beledigd ben Verward

het is gewoon een vraag Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 15:49

beautyfull_mickey"]
[quote="LDRD schreef:

ahum,waar lees jij dat ik beledigd ben Verward

het is gewoon een vraag Knipoog
[/quote]

Nou, geloof dat je mijn deskundigheid nogal in twijfel trekt en dat vat ik op als een belediging, want je weet helemaal niets van mij (behalve dat ik een Fjord en een zoon heb).

Gimli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:05

Misschien heeft een vorige eigenaar vrijheidsdressuur met hem gedaan? Of misschien wordt er onbewust een bepaalde hulp gegeven waar hij bepaald gedrag aan koppelt? Mijn fjord deed het ook wel eens, maar dat was een piaffe op de plaats die meestal voortkwam uit verzet bij het wijken voor het been.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 16:09

Gimli schreef:
Misschien heeft een vorige eigenaar vrijheidsdressuur met hem gedaan? Of misschien wordt er onbewust een bepaalde hulp gegeven waar hij bepaald gedrag aan koppelt? Mijn fjord deed het ook wel eens, maar dat was een piaffe op de plaats die meestal voortkwam uit verzet bij het wijken voor het been.

Vrijheidsdressuur....tsja wie weet. Hij heeft 6 jaar met zwaar gehandicapten rondgelopen cq als knuffeldier dienst gedaan, weet natuurlijk niet wat ze die paardjes daarvoor allemaal aanleren. Weet wel dat hij met zijn collega met een zeil tussenbeide ook gelopen heeft, dus hij zal best dingen hebben moeten leren die gewone paarden niet leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:31

't Klinkt eerlijk gezegd meer als een gebrek aan impuls dan als piaffe Verward
Voor een goed uitgevoerde piaffe is toch een hoge mate van verzameling vereist en daar lijkt het paard volgens de omschrijvingen toch niet bepaald aan te voldoen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 16:38

Sonja schreef:
Voor een goed uitgevoerde piaffe is toch een hoge mate van verzameling vereist en daar lijkt het paard volgens de omschrijvingen toch niet bepaald aan te voldoen.

ik heb het ook over piaff achtige pasjes (anders kan ik het echt niet omschrijven) en ik beweer niet dat mijn fjord de piaff beheerst. Nee, zo verzamelen dat een piaff mogelijk is zit er bij hem niet in, hoewel het wel een fjord is die het achterbeen heel goed onderbrengt (voor een 'niet dressuurpaard' dan). Dat verbaasde me wel dat hij dat toch nog zo goed kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:42

Haha! Ik weet dat je het geen hoogwaardige piaffe noemt, maar bij Piaffe-achtig denk ik meer aan Piaffe Haha!
't Is maar hoe je iets noemt natuurlijk, maar het klinkt mij echt in de oren als onvoldoende voorwaarts, tutten om niet naar voren te hoeven, misschien in combi met tegen het bit aanlopen en niet weten wat daar mee aan te moeten oid.

Op zich geen ramp als 'ie echt bedoeld is als hobbelpony, maar wel jammer als je zoontje wat verder komt en misschien toch iets serieuzer zou willen gaan rijden met het diertje. Ik zou toch proberen om het er uit te krijgen.

Overigens zijn er wel fjorden die de piaffe beheersen hoor, kijk maar naar Guusje Lovers 'k Zou willen dat ik mijn gele monstertje zo aan het lopen had..... Tong uitsteken

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:44

LDRD"]
[quote="Sonja schreef:

ik heb het ook over piaff achtige pasjes (anders kan ik het echt niet omschrijven) en ik beweer niet dat mijn fjord de piaff beheerst. Nee, zo verzamelen dat een piaff mogelijk is zit er bij hem niet in, hoewel het wel een fjord is die het achterbeen heel goed onderbrengt (voor een 'niet dressuurpaard' dan). Dat verbaasde me wel dat hij dat toch nog zo goed kan.
[/quote]
Een '"niet dressuur paard" nu heb je me beledigd Huilen
Fjorden zijn hartstikke goede dressuurpaarden, mn zus en ik rijden niet voor niets M2 met onze fjordies Haha! !!!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 16:47

'"niet dressuur paard" nu heb je me beledigd Huilen
Fjorden zijn hartstikke goede dressuurpaarden, mn zus en ik rijden niet voor niets M2 met onze fjordies Haha! !!![/quote]

Hee, het is niet mijn bedoeling om wie dan ook te beledigen, bedoel alleen maar dat hij niet dressuurgefokt is!
En ik vind fjorden ook leuk hoor, anders had ik hem natuurlijk nooit gekocht.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:22

Jonges jullie hebben het allemaal hartstikke verkeerd laat mevrouw Anky ( lees LDRD) zelf uitzoeken waar het vandaan komt.

Ik snap niet waarom je je bericht hier neerzet als je het allemaal al zo goed kan. Als je het dan zo goed kent allemaal had je ook wel geweten dat het waarschijnlijk gewoon een zweefdraf is en had je ook wel geweten dat dat ernstige tactfouten zijn... Veel succes bij je M2

Groet joyce

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:15

joycje schreef:
Als je het dan zo goed kent allemaal had je ook wel geweten dat het waarschijnlijk gewoon een zweefdraf is en had je ook wel geweten dat dat ernstige tactfouten zijn...

Okee, en kan iemand deze "Anky" dan uitleggen wat een zweefdraf is en hoe dat ontstaat?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:18

Als je fjord bij gehandicapten heeft gelopen zit er totaal geen kwaad in.
Kan het geen reactie op een bepaalde stemhulp zijn? (waarvan je het misschien niet door hebt) Misschien dat hij op deze manier terug komt?
Of misschien als hij of zijn ruiter iets uits balans raakt dat hij dit geleerd heeft?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:23

joycje schreef:
Jonges jullie hebben het allemaal hartstikke verkeerd laat mevrouw Anky ( lees LDRD) zelf uitzoeken waar het vandaan komt.

Ik snap niet waarom je je bericht hier neerzet als je het allemaal al zo goed kan. Als je het dan zo goed kent allemaal had je ook wel geweten dat het waarschijnlijk gewoon een zweefdraf is en had je ook wel geweten dat dat ernstige tactfouten zijn... Veel succes bij je M2

Groet joyce

Mijn zus en ik rijden met onze fjordjes in het M2 Knipoog
Het was niet goed gequote Haha!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:24

misschien doet hij het wel omdat hij met gehandicapten heeft rondgehobbelt, door de begeleiding moet hij heel zacht draven en heeft hij het zo zichzelf een beetje aangeleerd?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 20:29

joycje schreef:

Groet joyce

Gelukkig dat jij kennelijk alles weet en kunt beoordelen zonder iets gezien te hebben!! En M2??? Je moet wel goed lezen voor je commentaar hebt.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:45

Waar het me of gaat is dat je iets vraagt en ondertussen alles wat erover gezegd wordt afkraakt. Je kan toch open staan voor wat er gezegd wordt of niet. En zo kwam je niet op mij over.... ( dat je er over openstaat bedoel ik dan).. Dat vind ik jammer want daarom schrijf je naar mijn idee een vraag..

Maar misschien heb ik het wel verkeerd

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 09:06

joycje schreef:
Waar het me of gaat is dat je iets vraagt en ondertussen alles wat erover gezegd wordt afkraakt. Je kan toch open staan voor wat er gezegd wordt of niet. En zo kwam je niet op mij over.... ( dat je er over openstaat bedoel ik dan).. Dat vind ik jammer want daarom schrijf je naar mijn idee een vraag..

Maar misschien heb ik het wel verkeerd

Denk dat je de meeste problemen hebt met het feit dat ik zeg geen trainer nodig te hebben?
Niet voor deze fjord nee. Zoals ik al eerder aangaf is hij bedoelt, zoals iemand anders hier enigszins oneerbiedig zegt, als 'hobbelknol'. Hij is niet voor mezelf, maar ik zit er natuurlijk af en toe wel op.
Het enige waar het mij om gaat is dat ik in mijn 35 jaar paarden (meervoud) zo iets nog nooit heb gezien cq meegemaakt.
Vroeg me alleen maar af waarom hij dat zou kunnen doen en dan zijn tips over eventuele mogelijkheden altijd welkom. Strikt genomen gaat het natuurlijk nergens over en is er geen probleem hoor.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:13

LDRD"]
[quote="joycje schreef:

Groet joyce

Gelukkig dat jij kennelijk alles weet en kunt beoordelen zonder iets gezien te hebben!! En M2??? Je moet wel goed lezen voor je commentaar hebt.
[/quote]
Je had niet goed gequote!!! Dus het is niet zo raar dat mensen het verkeerd lezen, denk trouwens ook niet dat mensen jou nog zullen helpen als je een vraag hebt, je neemt van niemand wat aan! sorry mijn mening.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 09:30

????
Ik snap hier helemaal niets meer van, misschien moesten jullie beterweters toch nog maar eens goed teruglezen wat ik geschreven heb. Ik overweeg wel degelijk adviezen.
Maar wat mij betreft kan het topic gesloten worden als het zo moet!!!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:52

piaffe-achtig.
dus het is geen piaffe.
daar heb je dus de verzameling voor nodig die je fjord niet aan kan.

hoeft ook niet, aangezien het doel waarmee je hem gekocht hebt.

echter als ie 'piaffe-achtige' passen maakt tik hem dan eens voorwaarts met het zweepje?
volgens mij gaat het hier gewoon over een tactfout zoals hierboven beschreven is.

mss dat je het kan illustreren met een filmpje of foto. zo kunnen we zien wat jij omschrijft.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 16:33

Het is helemaal mijn bedoeling niet om j ehier af te gaan zeiken. Wat ik vooral bedoelde was de manier of de toon waarop je reageerde. Maar goed dat is natuurlijk ook een nadeel van het typen in plaats van praten.

Laten we het hele gebeuren maar vergeten.

Groet joyce

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 16:45

Goed plan Joyce!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:08

Meer voorwaart rijden lijkt me, mijn eerste pony deed het op concours tijdens de parade alleen dan omdat hij heel erg opgefokt was. Maar dat was denk ik toch iets anders.