Discriminatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:30

[quote="Scum"]Elke draver kan galopperen, tenzij hij natuurlijk een technisch mankement heeft.


Helaas ben ik het met bovenstaande niet eens,
Ik heb al 18 jaar een dravertje en zelfs met speciale lessen kan ze nog steeds niet galloperen zonder dat ze een technisch mankement heeft.

Daar zijn die beestjes helemaal niet op gefokt.
kan best zijn dat dat storend is in de les, maar zij komt er ook om iets te leren. en dat hoeft niet alleen galopperen te zijn.

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:45

eej

heb ze hem al geprobeert op te jagen? Misschien springt hij dan in galop, en dan weet je dat hij het kan. daarna hoef je hem alleen maar te lerne dat het ook kan met het radel en ruiter.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:55

Dat het storend kan zijn in een groepsles, kan ik begrijpen. Zelf rijd ik in een groepsles bij een ruiter met astma, die dus af en toe moet gaan stappen (op de binnenhoefslag). Dan moet je dus echt opletten met afwenden en dergelijken...

Maar lidmaatschap weigeren? Dan moeten het echt een paar omhooggevallen kortzichtige *bokt-censuur* personen zijn daar.

Ik zou er echt niet meer willen rijden, is er geen andere rijvereniging in de buurt?

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 16:06

ik weet het niet, maar denk het niet, want denk dat ze anders wel daarheen zou gaan

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 16:06

trouwens nog allemaal bedankt voor jullie reacties, misschien kan ze er iets uit halen

sabrinalover

Berichten: 182
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:30

hoihoi, ik ben dus de eigenares van die draver waar dit over gaat. ik heb hem al op gejaagd jah, en dan galopeerd hij wel. s'morgsn als ik hem naar buiten laat galopeerd hij ook en laatst heb ik met hem gesprongen en na de hindernis deed hij enkele pasjes galop! maar priveles lijkt me op zich wel een goed idee, maar nu nog iemand vinden in de buurt van noordwolde, friesland, die me wil helpen.....iemand ideeen????

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:05

INkie schreef:
Je gaat juist lessen om te iets te leren!
Dus waarschijnlijk wordt het haar geleerd om haar draver te laten galloperen!
Ik vind het niet eerlijk dat zij niet op de vereniging mag omdat ze een paard heeft dat het moeilijk vindt om te galopperen!


Inderdaad! Dan stop je haar toch juist in een les waarin ze relatief weinig anderen stoort??

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:40

Ik heb op een rijvereniging in een les gezeten met een draver. Mensen met de 'normale paarden' gingen dan eerste gelopperen en daarna kreeg dat meisje aparte aandacht op een volte om haar met de galop te helpen. Vind ik niet meer dan logisch. Je komt daar omdat je wat wilt leren, maar andere mensen ook . Iedereen heeft weer andere dingen waar je tegenaan loopt.
Ik denk zelf dat ze aan prive les voorlopig meer heeft (ben ik uiteindelijk ook naartoe gegaan) maar dat betekend niet dat ze het lidmaatschap en toegang tot lessen geweigerd mag worden.

Ik geloof trouwens dat een rijvereniging het juist moet hebben van de lidmaatschappen? Dan hebben ze zeker leden genoeg dat ze toekomstige leden de deur kunnen wijzen??

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:45

De ene draver is de andere niet natuurlijk, maar het exemplaar dat ik ken heeft echt de hele bak nodig om te galopperen en hard dat dat gaat.... Wat een geweld gaat er dan in de rondte! Het is dat we een hele goede bodem hebben, anders zou ze finaal onderuit gaan. Zelfs als je op het midden stil staat ben je je leven nog niet zeker. Om nog maar niet te spreken over het feit dat de andere paarden er ook enorm opgefokt van raken.
Dat kun je er echt niet bij hebben in een groepsles hoor Die heeft echt even de rijbaan voor zich alleen nodig!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:48

Dat kan wel zijn ja. Iedereen komt er om wat te leren, en ik zou bij mezelf de ogen uit de kop schamen als ik zou zeggen wie ik wel en wie ik niet bij mij in de les van de rijvereniging zou willen hebben omdat ik daar zelf zo veel last van heb.
Zowiezo betaalde ik maar een paar euro per les, dus wat kan je daar nou van verwachten... Daar kun je toch niet hetzelfde uithalen als bv. een prive les. Niemand niet.