mn paard schud met zn hoofd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 19:37

hight five sjonniej!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:19

pubelia schreef:
ik mag niet te veel aan haar bit zitten want dan begint ze het te doen.

Lijkt me duidelijk dat ze last heeft van het bit. En nee, het maakt niet uit of ze met een trens of een D-trens rijdt, maar het is wel belangrijk dat het bit goed past!

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:15

Sjonniej schreef:
Mensen, als jij een hoofdstel koopt met een standaard bitje en je paard loopt daar goed op! Ik zou ook niet weten wat nou het verschil is tussen een bustrens en een gewone trens. En het maakt me ook niet uit. Mijn pony loopt goed op het simpelste gebroken bitje dat er is. Waarom zou ik er een hele studie van maken welke bit hoe heet en hoe de mijne heet!! Die pony gaat echt niet beter op een bit lopen als jij weet hoe het heet!

sorry Verward ik denk als je paardrijd dat je dat gewoon HOORT te weten, aan gezien de mond van een paard een heel gevoelig onderdeel is!!!
pubelia, is het wel jou paard waar jij op rijd dan? Of gaat het over iemand anders met een ander paard?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:24

Het klinkt als een mond probleem. Zelf zou ik met een hele zachte hackamore rijden om te kijken of het probleem dan verder gaat. Dan kun je mondklachten al uit sluiten als het dan ophoud. Maar ik ga niemand een hackamore aan raden zonder verstand van zaken of goede begeleiding.
Ik zou toch iemand naar de mond laten kijken! Doet hij/zij het ook aan de longeerlijn mét bit in (longeerlijn aan het bit bevestigd) en hoe doet hij/zij het aan de longeerlijn zónder bit.
Doet je paard het ook met bit in aan de longeerlijn ligt het echt aan de mond/bit. Doet hij het niet dan ligt het waarschijnlijk aan jou manier van rijden. Moeilijk te beoordelen vanuit hier.

Tessalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:45

handen stil houden en als ik jou was zou ik het even na laten kijken door een paarden-tandarts.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 12:09

pubelia is mijn pony, maar dat bit is door iemand anders gekocht en zal wel goed zijn. ik krijg ook zo'n gevoel dat het aan haar gebit ligt. als ik haar met halster longeer gaat het stukken beter, en trekt ze niet zo erg!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:14

moes"]
[quote="Sjonniej schreef:
Mensen, als jij een hoofdstel koopt met een standaard bitje en je paard loopt daar goed op! Ik zou ook niet weten wat nou het verschil is tussen een bustrens en een gewone trens. En het maakt me ook niet uit. Mijn pony loopt goed op het simpelste gebroken bitje dat er is. Waarom zou ik er een hele studie van maken welke bit hoe heet en hoe de mijne heet!! Die pony gaat echt niet beter op een bit lopen als jij weet hoe het heet!

sorry Verward ik denk als je paardrijd dat je dat gewoon HOORT te weten, aan gezien de mond van een paard een heel gevoelig onderdeel is!!!
pubelia, is het wel jou paard waar jij op rijd dan? Of gaat het over iemand anders met een ander paard?
[/quote]
Ja de mond is een gevoelig deel van je paard, maar die mond veranderd niet als jij weet hoe het bit heet. Als jij een bit bij je hoofdstel hebt gekocht en je paard loopt daar goed op...

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:32

das wel waar maar ik vind het toch nog steeds raar

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:02

Sjonniej"]
[quote="moes"][quote="Sjonniej schreef:

[/quote]
Ja de mond is een gevoelig deel van je paard, maar die mond veranderd niet als jij weet hoe het bit heet. Als jij een bit bij je hoofdstel hebt gekocht en je paard loopt daar goed op...
[/quote]

Maar het paard loopt er niet goed op! Dus is het handig om eerst wat verstand van zaken te hebben voor je zomaar een bit in gooit en hopen dat het goed gaat Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 19:09

ik heb het net gevraagt (ben het wel weer vergeten) maar dit bit ligt als een paard heel gevoelig is het lichtste in de mond.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:12

En de tanden, heb je die al laten nakijken? Heeft iemand (niet de eerst beste koekebakker maar iemand met ervaring!) eens gekeken naar je rijstijl?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 00:11

nee gebeurt eind deze maand

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:37

Hopen dat het dan beter gaat!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:35

Probeer anders gewoon eens met een touwhalster te rijden.