Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lithya schreef:Een 19-jarige Fries die door de benen zakt, zou ik mij meer zorgen om hartproblemen gaan maken.
Ineke2 schreef:Lithya schreef:Een 19-jarige Fries die door de benen zakt, zou ik mij meer zorgen om hartproblemen gaan maken.
Welnee, als je het hele topic leest, dan weet je al dat dit niet aan de orde is.
Omdat het paard voor de wagen dit probleem niet heeft, denk ik dat het paard een slappe achterhand heeft en zou ik in overleg met een veearts en een goede smid oefeningen gaan doen die de achterhand versterken. Vanaf de grond en onder het zadel.
Elisa2 schreef:Dat kan, maar ohz worden ze ook anders belast en de rug wordt belast. Het is wel gunstig dat het voor de wagen niet gebeurd. Heb je weleens les met hem? Zo ja wat zegt de instructie er van? Fijn dat de eigenaar het wel gaat navragen bij de DA.
JMJ schreef:Landen op de punt van de hoef wijst vaak op knieproblemen, knieschijf blijft dan hangen waardoor de hoef in de "ruststand" blijft en het paard struikelt. Binnendoor bekappen, veel achterwaarts laten gaan en eventueel inspuiten van een van de knieschijf pezen kan dit probleem verhelpen.
Ineke2 schreef:Ts schrijft dat het paard op het harde loopt voor de kar. Hoevaak dat is kan ik ook niet achterhalen, sowieso niet of dit probleem “ pas” speelt of al langere tijd.
ivdlx schreef:Elisa2 schreef:Dat kan, maar ohz worden ze ook anders belast en de rug wordt belast. Het is wel gunstig dat het voor de wagen niet gebeurd. Heb je weleens les met hem? Zo ja wat zegt de instructie er van? Fijn dat de eigenaar het wel gaat navragen bij de DA.
Sinds kort een nieuwe instructie, ze zegt te weinig activatie en het lastig vinden de omschakeling van oefeningen goed zijn benen te plaatsen.
Overigens deze week niet door zn benen gezakt
Hij had wel tijdens de les momenten dat hij z’n benen aan het zoeken was soortvan, bij het inzetten van een oefening is die omschakeling lastig. Dan verdwijnt een stabiel ritme en is zijn achterhand wat onstabieler, maar niet zo erg dat ie daarover struikelt
ivdlx schreef:JMJ schreef:Landen op de punt van de hoef wijst vaak op knieproblemen, knieschijf blijft dan hangen waardoor de hoef in de "ruststand" blijft en het paard struikelt. Binnendoor bekappen, veel achterwaarts laten gaan en eventueel inspuiten van een van de knieschijf pezen kan dit probleem verhelpen.
Ik sprak gister hier ook iemand over, ik wil wel kijken of ik meer oefeningen kan vinden voor zijn knieën. Weet jij dat toevallig?
janderegelaa schreef:Wat een onzinverhaal. Een paard waar de knie vast blijft zitten daar zit hij in zijn beweging ook even vast. Precies zoals je in het filmpje ziet. Deze tilt zijn benen gewoon niet op in de bak. Feit dat hij het op de weg voor de kar wel doet geeft aan dat er niets met het paard is. Gewoon achterbeen activeren dan is het goed. Het is een trainingsprobleem, geen lichamelijk probleem.
JMJ schreef:janderegelaa schreef:Wat een onzinverhaal. Een paard waar de knie vast blijft zitten daar zit hij in zijn beweging ook even vast. Precies zoals je in het filmpje ziet. Deze tilt zijn benen gewoon niet op in de bak. Feit dat hij het op de weg voor de kar wel doet geeft aan dat er niets met het paard is. Gewoon achterbeen activeren dan is het goed. Het is een trainingsprobleem, geen lichamelijk probleem.
Jij weet het beter dan de DA?
JMJ schreef:janderegelaa schreef:
De dierenarts heeft bij dit paard niet gezegd dat de kniebanden slap zijn. Dat verzin jij.
Ik heb ook nooit beweerd dat het de kniebanden zijn, maar de pezen van de knieschijf en ja de DA heeft dit geconstateerd.
JMJ schreef:Ik heb ook nooit beweerd dat het de kniebanden zijn, maar de pezen van de knieschijf en ja de DA heeft dit geconstateerd.
janderegelaa schreef:Wat een onzinverhaal. Een paard waar de knie vast blijft zitten daar zit hij in zijn beweging ook even vast. Precies zoals je in het filmpje ziet. Deze tilt zijn benen gewoon niet op in de bak. Feit dat hij het op de weg voor de kar wel doet geeft aan dat er niets met het paard is. Gewoon achterbeen activeren dan is het goed. Het is een trainingsprobleem, geen lichamelijk probleem.