Fijn dat het staken in elk geval weer over is. En goed dat je er toen een fysio bijgehaald hebt. (Al hoop ik dat die beter was als de fysio die in eerste instantie bij mijn paard geweest was)
Nadat de rugproblemen bij mijn paard geconstateerd waren, heb ik ook Fugers langs laten komen om een nieuw zadel te laten aanmeten. Omdat mijn paard (toen 5 jaar) volop in ontwikkeling was / is heb ik ervoor gekozen om een zadel te nemen waar je gemakkelijk de boombreedte van kan aanpassen. (heb nu een Wintec Pro dressuur zadel) Ik heb in bijna anderhalf jaar tijd al 2 keer een nieuwe boom erin gezet.
Mijn paard is een stuk breder en voller geworden. Dat zal bij jouw paard ook wel gebeuren. Zeker omdat je schrijft dat er met hem erg weinig gewerkt was, totdat jij hem kocht. Dus als 5-jarige, waar je nu lekker mee aan het trainen bent, is het heel aannemelijk dat zijn lichaam veranderd. En het kan zelfs dat een zadel dat een paar maanden geleden nog prima lag, nu niet meer zo goed ligt.
Zeker als hij ook nog eens narrig gaat doen met opzadelen.
Als het zadel inmiddels wat aan de smalle kant is, kan het best dat hij nu al wat last heeft van z'n spieren. Dan zou een weekje longeren wel fijn zijn om die spieren een beetje bij te laten komen. In alk geval kan het een hoop problemen voorkomen om zo snel mogelijk (weer eens) goed naar je zadel te laten kijken.
succes!
(ben trouwens wel benieuwd hoe het verder gaat met je "lastige"puber
)
Laatst bijgewerkt door Suzan op 12-03-04 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt