Verkeerde galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:57

Een pony springt in galop aan waar hij/zij de meeste ruimte heeft voor haar voorbenen
Je moet je pony dus ruimte geven om in de goede galop te laten springen. Stelling en superdiep aan de teugel werkt dus niet...
Ik ga altijd de volte op en stel mijn pony iets naar buiten. Zo heeft het binnenbeen de ruimte om naar voren te gaan
en dan springt hij goed aan!

ygoeseye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:52

Op het momenet heb ik dus precies hetzelfde probleem met een jonge pony. Mijn instructrice wil graag dat ik het zo doe:
Op een grote volte met dus beetje overdreven stelling naar binnnen. En aanspringen op 2 benen. Dus niet alleen binnenbeen, maar ook buitenbeen. Verder niet te hard laten draven van tevoren. Het gaat redelijk. Meestal eerste paar keer fout en dan als hij het goed doet uitbundig belonen. En dan springt hij weer goed aan.

Blaassmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:20

joycje schreef:
je kan ook vanuit het lichtrijden aangaloperen. En als je dan eerst een paar pasjes op het verkeerde been gaat lichtrijden voor je aanspringt. geef je het binnen achterbeen wat meer ruimte om aan te springen groetjes joyce

Als je op het verkeerde been licht rijd en je galopeert dan aan, begin je in de 3e fase van de galopsprong, op het binnenvoor been. Dit is handig met bijv zadelmak maken. Maar ze beginnen niet op de goede manier dus blijft dan lastig om het wel in 1 x voor elkaar te krijgen denk ik!

Blaassmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:23

Een paard begint de galopsprong met het buitenachterbeen. Je kan dus proberen om hem/ daar en klein tikje op te geven en ik zou zeker je buitenbeen gebruiken omdat je die kant dus moet actieveren. idd buitenteugel goed erbij, iets rond om je binnenbeen en binnenteugel ontspannen! Ik zou niet een te kleine volte pakken omdat je het dan alleen moeilijk maakt om door te blijven springen zonder dat hij achter om springt!