Hengst - na een jaar Nog geen winstpunt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OoMissFameoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:09

Ik vind dat je in ieder geval heel erg je best doet..en iedereen kan wel heel makkelijk zeggen dat hij nog niet b kaar is maar waarom rijd ze dan Z..Dus..

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:16

Cowgirl schreef:

Verder vraag ik me af hoe een paard met zulke problemen ooit M1 heeft kunnen worden.
Zo te horen is hij amper B klaar. Verward

Nou dat lijkt me niet helemaal.

Margriet, wat ze hier boven zeggen klopt wel. Je moet gewoon 1x en lichte hulp geven, reageerd ie niet, dan wat duidelijker, geeft ie dan nog geen reactie-->zweep erover ~~}> en vervolgens meteen je been eraf. Laat hem maar eens ECHT op zijn eigen benen lopen.
Waarom het mij heel logisch lijkt dat hij in de proef gaat trekken is omdat hij dan stil valt, omdat hij geen impuls vanuit de achterhand houd omdat je hem (al dan niet onbewust) in de proef wat korter zal pakken om het er spectaculairder uit te laten zien, dan tijdens de normale training. Misschien een idee om daar meer aan te gaan werken tijdens de normale training, dat hij blijft lopen, zonder dat je constant been hoeft te geven, ook als je hem wat korter pakt! succes! Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:40

Misschien mag ik dit helemaal niet zeggen, maar als ik al een jaar lang wedstrijden zou rijden en geen enkel winstpunt zou behalen, dan zou ik thuis eerst eens heeeeel goed gaan oefenen en mijn paard eens GOED na laten kijken, voordat ik weer zou starten.

Succes ermee!

margriet11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 19:52

Ik kan me voorstellen dat je dat denkt en ik ga nu toevalllig ook tot juni ofzo niet meer met hem op wedstrijd. Hij wordt verder regelmatig nagekeken door een tandarts en lichamelijk wordt hij ook echt goed in de gaten gehouden. Zo rondt November was ik er ook helemaal zat van dacht van het lukt toch niet en heb m'n proeven toen echt heel nochalant gereden. En juist op dat moment had ik 177 en daarna 178 punten, dacht ik dus nou we gaan er toch maar voor. Maar nu toch een aantal wedstrijden verder lukt het toch nog niet. Het domme is telkens als ik wil opgeven halen we weer bijna een winstpunt. Ook omdat ik nu zo'n lange periode geen wedstrijd heb heb ik de tijd om alles goed te krijgen. Vandaar dat ik graag tips wil. Hij is ook zo wisselvallig, gaat het ene goed dan gaat het andere weer fout (dat is eigenlijk nog mijn grootste probleem, dat nooit alles goed gaat)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:41

misschien is een keer een frisse kijk op je rijden, misschien zelfs tijdens een wedstrijd, wel heel goed om erachter te komen waar het hem aan kan schorten in de proef... Als je regelmatig een beetje in die buurt van de 180 punten komt in de Z1, zonder dat je bent gestart vanaf de B, L, of M, vind ik het helemaal zo gek nog niet gaan... Dat paard moet toch ook wennen? Anderen doen er jaren over om in de Z te belanden, of het lukt ze nooit... Dus als combinatie vanuit het niets in de Z starten, dan mag het best even duren in mijn ogen hoor... Als je maar wel door blijft werken aan je zwakke punten... Met goede (en soms is een andere manier van kijken even heel verfrissend) begeleiding!

En daarbij is er ook nog een kans, dat je nu aan de top van dit paard zijn kunnen zou kunnen zitten... Soms heeft een paard niet genoeg over, om die klasse aan te kunnen... Als je eerst M2 had gestart, had je beter kunnen vergelijken hoe je daar nog scoorde...

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:40

Schijnheilig oh oh lief zijn, iedereen bedoeld het goed! Waar kom je vandaan? Ik ben nu zo ontzettend niewsgierig geworden dat ik langs zou willen komen

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:58

Zou het niet aan je eigen manier van rijden kunnen liggen? Dat jij tijdens een wedstrijd (onbewust) je paard tegenwerkt?

Laat iemand thuis is een proefje voorlezen en iemand anders het opnemen (als je al veel geprobeerd heb kan dit er zeker nog wel bij Lachen!), en kijk daarna is heel kritisch naar je onderdelen, punt ze zoals een objectief iemand er tegenaan zou kijken (dus niet 'Dit ziet er wel beter uit dan vorige week, dus een 7')... Kom je dan thuis wel aan dat winstpunt weet je dat jullie het wel kunnen maar het in de ring af laten weten.

Dan ben je al op de helft van de oplossing, want je moet weten waar en wanneer het fout gaat (training, losrijden, proefje, of voor of na een specifiek onderdeel) voordat je er aan kunt gaan werken. Zoek is andere instructie (heb geloof ook niet gelezen wat je instructrice/instructeur erover zegt?), nieuwe kijk is nooit verkeerd en neem diegene is mee op concours. Uitgebreid les gaan nemen op het losrijterrein is 'not done' maar niemand die het erg vind als jij af en toe is wat tips toegefluisterd krijgt. En die persoon ziet vaak net de kleine dingetjes die fout gaan, die jij waarschijnlijk niet door hebt..

Nog iets om je af te vragen is kijken hoe het met die vorige pony's is gegaan. Liepen die op wedstrijd ook anders/moeilijker dan thuis? Natuurlijk heeft elk paard weleens spanning maar als je een pony naar het Z rijdt heeft hij wel de nodige ervaring opgedaan om zijn rondje op een vreemd terrein te kunnen lopen. Eerst bij jezelf ten rade gaan, wat doe ik misschien fout/anders en hoe reageert mijn paard daarop?

Hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes in ieder geval en hoop voor je dat een winstpunt niet nog langer op zich laat wachten!