Mijn pony wil niet achterwaarts.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:42

ik zat gister op een pony die nog niet veel kan (lees topic doof voor been EN zweep)
en ik moest met haar achteruit
nou geweldig, kon been en teugelhulpen geven, maar mevrouw verzette geen stap
dit bewijst wel hoe doof ze is voor hulpen volgens mij:p

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:33

Gretha schreef:
ik zat gister op een pony die nog niet veel kan (lees topic doof voor been EN zweep)
en ik moest met haar achteruit
nou geweldig, kon been en teugelhulpen geven, maar mevrouw verzette geen stap
dit bewijst wel hoe doof ze is voor hulpen volgens mij:p

Ik heb even je topic door gelezen, en denk dat het (ook?) bij deze pony meer een kwestie van onbegrip dan onwil is.
Snap ook niet waarom je achterwaarts moet met een pony die nog niet op de normale beenhulpen reageert.

NiNa_14

Re: Mijn pony wil niet achterwaarts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:59

toesjara schreef:
Hoi bokkers,
Wie kan mij heloen Verward
Mijn pony is bijna 4 jaar en wil niet achterwaarts.
Ik weet niet hoe ik haar dit moet leren.
Dus geef alsjeblieft tips. OK dan!
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
THANKS

ik rijd nu ook op een heel jong paardtje die moet dit ook nog leren maar als je de pony eerst goed laat lopen dat hij een beetje aan de teugel loop dan zet je hem stil en gaat naar agteren ziten en zwaar zitten je mag een heeel klein beetje sruk geven op de teugel alshij dan eenbeetje gaat na geven geef je je handen een beetje mee alshij dan lekker beneden blijft met zijn hoofd ga je nog zwaarde zitten en heeb zacht drukuitoefenen met je benen als hijniet reageerd moet je iets meer druk uit oefen en als zijn hoofd weer om hoog gooid moet je weer ff wavjchten tot hij het weer mooi laag heeft

sorry voor het lange bericht maar heb het vandaag zo uitgelegt gekregen en ik ben door dit een van de eerst(tweede) die haar agteruit krijg en zo is het op zich niet gemeen want je trekt hem niet in zijn mond je moet alleenheeeel veeel gedult hebben

Eefske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:49

awdewilde schreef:
Je kunt ook de ponny met zijn neus tegen de bakrand zetten. Probeer nu achterwaarts te gaan. Ze kan niet voorwaarts dus ze zal al snel kiezen om dan maar achterwaarts te gaan. Ook al doet ze de eerste keer maar een half stapje, uitgebreid belonen!

Dit heb ik ook een x geprobeerd, maar mijn bijna 5-jarige verzorgpony, ging dan gewoon met z'n kont opzijschuiven zegmaar en dan liep ze gewoon opzijweg ook alhield ik mijn been er goed aan en de teugel erbij..:S Bloos Vork
Dus dat helpt niet altijd!! Bloos

greetz eef.