Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

SuusJa schreef:heel stom..beugel vast maken aan je singel met strotouwtjes, zo heb ik geleerd me tenen naar binnen te krijgenwerkt wel! Je hebt het zo afgeleerd, maar in het begin kan het nog ff wat spierpijn geven !
Of moet je ze iets 'losser' doen zodat ze nog wel ongeveer 10 cm naar achteren kunnen? fjorduhlover schreef:test jezelf, ga met je tenen en je knieen tegen de muur staan en probeer te hurken.
als je voor of achter overvalt h eb je tiijdens het rijden (als je voorover valt) tever naar achter en achterover te veer naar voren. doe deze oefening tot je je evenwicht kan houden en probeer dit op het paard ook door je verlichte zit te oefenen.....
) doe je dat ook op paard?
YvonneAa"]
[quote="SuusJa schreef:heel stom..beugel vast maken aan je singel met strotouwtjes, zo heb ik geleerd me tenen naar binnen te krijgenwerkt wel! Je hebt het zo afgeleerd, maar in het begin kan het nog ff wat spierpijn geven !
Of moet je ze iets 'losser' doen zodat ze nog wel ongeveer 10 cm naar achteren kunnen?
YvonneAa"]
[quote="fjorduhlover schreef:test jezelf, ga met je tenen en je knieen tegen de muur staan en probeer te hurken.
als je voor of achter overvalt h eb je tiijdens het rijden (als je voorover valt) tever naar achter en achterover te veer naar voren. doe deze oefening tot je je evenwicht kan houden en probeer dit op het paard ook door je verlichte zit te oefenen.....
) doe je dat ook op paard?
Kleintje19 schreef:Hmm ik heb er gister aan gewerkt (door meer naar voren te gaan zitten en door steeds tegen mezelf te zeggen doe die benen naar achteren!) en het ging al een stuk beter. Dank jullie voor de tips~!![]()
Het enige nadeel was wel dat het benen naar achteren doen bij mij gepaard gaat met het naar buiten steken van mijn tenen. Irritaaaaaant! *zucht* maar we blijven eraan werken..!!
! Maar zit jij dan ook altijd rechtop? En 'val' je nooit naar voren? Daar heb ik dus wel last van, vandaar dat mijn benen naar achteren gaan..
haahahaha!
Heb je als je ze te ver naar achteren plaatst niet dat je benen verder naar buiten gaan op het moment dat je in draf gaat? Want dat heb ik dus als ik eraan denk om mijn benen naar achteren te leggen.
misschien omdat ik vroeger heeeeel erg op mijn zit lette, en de laatste jaren gewoon wat nonchalanter ben geworden. Maar ja, ik merk dat dat niet echt slim is (had gister spiiiiiiiieeeeeeeeeeeerpijn in mijn benen!). Dus ik blijf gewoon mn best doen!!
allemaal spieren natuurlijk
.. Je zadel is als het goed is zo gemaakt dat je als je je knieën licht aan je zadel houd je voldoende steun hebt om te blijven zitten.Kleintje19 schreef:
en ik vind het uiteraard juist knap dat jouw benen te ver naar achteren gaanhaahahaha!
Heb je als je ze te ver naar achteren plaatst niet dat je benen verder naar buiten gaan op het moment dat je in draf gaat?
, maar ik wil zo graag dat het verbetert! Dat lukt nu wel -mede dankzij jullie tips. Ontzettend bedankt dus
Dus ONWIJS BEDANKT ALLEMAAL
* gingen mijn benen meteen weer 'zwabberen' als ik een oefening aan het rijden was. Maar idd, door de hele tijd tegen jezelf te zeggen: Benen naar achteren! lukte het wel een stuk beter. 
Kleintje19 schreef:ja maar als ik niet weet vanuit waar ik mijn onderbenen naar achteren moet doen lukt dat ook niethelpt het om de beugels korter te maken denk je?
enneh... dat remmen leek inderdaad zo miss_petit! Maar het maakt het sturen ook heel lastig met je benen enzo. Stom he!