Thiedemann teugel...juist of niet juist??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:58

MakeMyDay schreef:
Ik raad je eveneens aan dat onding NIET te gebruiken!!!gewoon met been naar hand is altijd de oplossing!!een slof is wel erg fijn om mee te rijden.. maar denk altijd om de lengte waarop je ze gebruikt!!!ze moeten alleen in werking treden als dat nodig is en niet om ze in de juiste positie te trekken !!!niet thiedeman dus!!!!

Waarom rijd je wel met slof dan? Dan kan je toch ook gewoon met been naar hand rijden?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:03

Georgette"]
[quote="MakeMyDay schreef:
Ik raad je eveneens aan dat onding NIET te gebruiken!!!gewoon met been naar hand is altijd de oplossing!!een slof is wel erg fijn om mee te rijden.. maar denk altijd om de lengte waarop je ze gebruikt!!!ze moeten alleen in werking treden als dat nodig is en niet om ze in de juiste positie te trekken !!!niet thiedeman dus!!!!

Waarom rijd je wel met slof dan? Dan kan je toch ook gewoon met been naar hand rijden?
[/quote]
Ja dat viel mij ook al op. Eerst zegt ze dat je het beter niet kan doen en dat je het gewoon rijtechnisch op moet lossen en dan ineens een slof wel goedkeuren...Wat is het verschil tussen het naar beneden trekken en een slof? Volgens mij zit daar weinig verschil tussen en kan een slof makkelijker verkeerde gebruikt worden als een thiedemann.
Ik had pas ergens gelezen dat een slof zo ongeveer de meest 'gevaarlijke' hulpteugel is, omdat je je paard er te snel mee forceert omdat je hem net zo kort kan trekken als je wilt! Daar was een interview met een deskundige over hulpteugels en die zei dat je een slof hooguit 15 min. moet gebruiken en zeker niet altijd, omdat hij veel te sterk inwerkt....

Silmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:42

Ik heb t niet zo op van die hulpdingen,
ik heb er ook niet zoveel verstand van. Verward
gewoon van been naar hand dat is t beste! Knipoog
de slof, naja dat is niet eens zo erg!
als je maar weet hoe je er mee om moet gaan...neit zomaar wat aan klungelen, dan raad ik t af.

xxxx

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:21

Silmo: Iedereen denkt dat hij het heel erg goed kan dus zullen ze niet zo snel toegeven dat ze het niet kunnen....