Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jippie"]
Je paard heeft een aanleunings- en lengtebuigingsprobleem. En zo als [bijna] alle problemen ligt ook dit probleem achter, je paard is niet actief genoeg en zet zijn AH niet recht onder de massa, wordt scheef en gaat kantelen.
Alle oefeningen die er op gericht zijn de achterhand sterker te maken en meer onder de massa te plaatsen zullen helpen dit probleem op te lossen. Waarschijnlijk gaat je paard ook in schouder hangen. Zorg dat je gelijke druk op beide teugels houdt [niet veel, wel gelijk]. Zorg voor een goed basistempo, je paard hoeft niet harder te lopen, harder is niet actiever.
Als je paard in een wending zijn AH naar binnen zet, duw die dan meteen naar buiten en rij ook op die manier een volte. Als hij in een wending de AH naar buiten uit laat zwaaien duw de AH dan meteen naar binnen en rij ook zo een volte. Het gaat er om dat jij controle krijgt over waar je paard zijn AH plaatst.
Wat het exacte probleem is is vanachter de PC niet te achterhalen maar ik geef hier alleen een richting aan waarin je de oplossing moet zoeken.
Succes!
[/quote]
[quote="idra schreef:Wat bij mij de oplossing was: telkens hij het doet, naar voren rijden (dus drijven) tegen je hand aan. Dan ging het weer enkele passen goed en deed hij het weer, en zo steeds verder.
Veel voltes rijden helpt inderdaad erg goed, en steeds vergroten en verkleinen. Ook schouderbinnenwaarts is een goede oefening.
Vaak is de oorzaak ook dat je te veel druk zet op 1 teugel. Mijn instructeur vertelde me dat het probleem dan ligt bij de hand van de kant waar het oor het hoogste is.
Dus kantelt hij zijn hoofd naar rechts, dan is zijn linker-oor het hoogste, dus ligt het probleem bij je linkerteugel.