.Ik sprong ook een tijdje gezellig met mijn merrie, tot ze ineens ontdekte dat het lang niet zo moeilijk was om ROND de hindernis te gaan
Wat ik gedaan heb ??
Ik heb aan 2 vriendinnen gevraagd of ze aan de zijkanten wilden staan om te zorgen dat della erover ging
MAAR natuurlijk konden die vriendinnen niet elke keer komen ...
Dan heb ik gewoon balkjes aan de zijkanten gelegd (schuin) zodat ze niet zo makkelijk weg kon, na een tijdje ging het vanzelf weer ...
WAT ALS NIETS VAN HIERBOVEN HELPT? het klinkt misschien heel erg raar, maar je moet je armen helemaal open doen, met de teugels er nog in natuurlijk, en raar maar waar, dan kan je paardje geen kant meer op
) en dan gewoon op hetzelfde tempo blijven rijden, gewoon in draf, maar wel voorwaards houden, niet ineens voorover gaan zitten want als hij weigerd leg jij dr vanaf, dus gewoon rustig in je beugels gaan staan, dat is genoeg voor zo'n kruisje, dan je handen gewoon dicht tegen elkaar, zodat hij ingesloten is, wel genoeg ruimte geven voor als hij springt. Goed je benen eraan houden en als hij gesprongen heeft gewoon weer belonen enz.