Je bent alles nog aan het leren en zo te lezen doe je dat supergoed! Over de stijgbeugels kan ik je helaas geen tips geven, ik klooi daar na 20 jaar nog mee als ik op een nieuw paard rij. Het truukje van je oksel is leuk, maar ik heb korte armen en lange benen.

Ben je er van bewust dat je misschien per ongeluk dubbele signalen aan een paard geeft. Hoe heb jij je handen als je wilt draven? Want misschien dat je onbewust de rem erop hebt terwijl je been geeft. Dan snapt een paard dat natuurlijk niet helemaal. Hetzelfde wat iemand anders al aanhaalde: knijp je misschien onbewust met je bovenbenen? Ook dat is voor het paard een signaal om langzamer te gaan. Ik ben slecht in het onder woorden te brengen hoe je de handen moet openen en moet toestaan met de hand (dat zegt een instructeur soms, en ik doe zonder na te denken dus hoe ik alles stap voor stap uit moet leggen?) Maar vast dat jouw instructeur dat wel kan.
Succes en vooral veel plezier!
Edit: wat bij sommige paarden ook helpt, is om te denken dat je aandraaft. Denk jezelf in draf en zeg het hardop: drrraf!