je paard losrijden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:29

Sily"]
[quote="Fellor schreef:
Oke oke, sorry, zei al, niet persoonlijk bedoeld....Maar blijf erbij dat ik gewoon zeg wat ik vind en ik geen zin heb om alles wat ik zeg uit te kuawen omdat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen. Maar goed, vat het nou allemaal niet banketstaaflig op of wat dan ook.....Sorry dus

laten we het er dan maar op houden dat het allemaal wat anders over kan komen via een beeldscherm.
Ik voel me ook niet persoonlijk aangevallen hoor, vond je enigszins fel reageren, en gezien het onderwerp leek me dat wat overdreven.

Maar ok, we bewaren de rest wel tot we een keer echt reden tot bekvechten hebben Knipoog Tong uitsteken
[/quote]

Precies Knipoog Haha! , kijk dan maar uit Boos! hahaha

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:39

Ik stap altijd eerste een vijf à tien minuutjes los (hangt van het paard af hoe lang) aan een lange teugel. Dan pak ik de teugels stilletjesaan op en begin op de grote volte te draven, voorwaarts neerwaarts. Dan maak ik een paar overgangen stap-draf en ga over de lange zijdes en diagonalen wat voorwaarts rijden en weer terugkomen. Even halthouden, aansingelen (belangrijk detal ), links en rechts doorstellen en weer voorwaarts in stap. Terug op de volte losgalopperen, dan de teugels op maat en rijden maar!
Aan het einde van de les doe ik hetzelfde, uiteraard in omgekeerde volgorde en zonder aansingelen Knipoog

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:17

Fellor schreef:
Precies Knipoog Haha! , kijk dan maar uit Boos! hahaha

Bbrrrr Nagelbijten / Gniffelen

markie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:51

ik weet niet of je wel eens een foto hebt gezien van de nekwervels van een paard als hij met zijn kin op zijn borst loopt. Maar als je dat wel eens gezien hebt weet ik zeker dat je nooit meer zo losrijdt.
Je kan ook losrijden terwijl je paard niet zo diep loopt.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:36

bij mij is geleerd mijn pony nooit te diep laten lopen omdat dan de kaak op slot gaat en ze dan de achterhand niet gebruikt en geen spieren gebruikt. mijn pony loopt al snel veel te diep. Ik moet met lange tuegenls rijden wel met contact maar wel zo laag dat ze bijna met de neus op de grond is en daarna haal ik de weer terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 16:33

markie schreef:
ik weet niet of je wel eens een foto hebt gezien van de nekwervels van een paard als hij met zijn kin op zijn borst loopt. Maar als je dat wel eens gezien hebt weet ik zeker dat je nooit meer zo losrijdt.
Je kan ook losrijden terwijl je paard niet zo diep loopt.

JEEEEEEEEJ medestander Haha! , dank u.

markie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 10:42

geen dank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:37

Haha, ik heb zelf inderdaad ook een demonstratietjes van de ruggengraat en nekwervels gehad in die houding en kijk sindsdien wel uit. Er wordt niet voor niets iedereen geleerd dat je je paard nooit achter de loodlijn moet rijden. Maar wel goeds dat je zelf kan bepalen waar je je paard insteld.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 19:36

Hoi,
heb je toevallig zo'n plaatje, want mij is het zo geleerd, en als ik les krijg moet ik ook zo rijden. ik heb er vandaag trouwens meer zo zien in rijden op de ZZGP wedstrijden, gek dat die het dan ook allemaal fout doen.

ja en ik vind het ook wel fijn dat ik mijn paard alle kanten op kan buigen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:00

dat meen ik sereus hoor van dat alle kanten instellen, goed om zoveel controle te hebben, maar ik heb er geen plaatje van, heb het een keer te zien gekregen op een clinic.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 11:31

Lachen bedankt, nog meer mensen die losrijden op een andere manier?

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:50

zo ongeveer doe ik het:

eerst laat ik het paard zelf wat stappen aan de lange teugel. Ik laat hem dan regelmatig stilstaan, zodat hij gelijk al wat actief aan het been wordt.
na zon 5 minuten pak ik de teugels iets strakker, maar nog steeds vrij lang. Ik laat het paard dan wat sneller, actiever stappen, en maak voltes en wend af. Ondertussen maak ik veel overgangen, snel stappen, langzamer, stilstaan, snel, langzaam... Als het voor mijn gevoel goed gaat, draaf ik aan. Ik neem wat voltes en wendingen mee, en sta dan nog regelmatig stil en stap. Na ongeveer 20 minuten doe ik wat zwaarder werk, ga ik wat meer stelling vragen, en neem wat krappere wendingen.
dan ga ik galloperen. Meestal wat voltes met stelling.

zo rijd ik ongeveer los, natuurlijk wissel ik ook regelmatig van hand.

YellyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:16

Ik vind je manier wel goed. Alleen wat ik doe is niet m'n pony met 'r kin op d'r borst laten rijden. Eerst stap ik rustig en heb ik weinig druk op de teugel. Dan laat ik m'n pony 'kiezen'. Vaak geeft ze zichzelf al en begint ze al na te geven. Als ze dat niet doet voer ik de druk op en drijf ik heel veel. Ik rijd net als jou veel overgangen en figuren. Verder niets aan te merken op jou manier van losrijden!!