Goed opletten straks als het tijd is om er weer een zadel op te leggen, en als je niet zeker weet of de zadelmaker te vertrouwen is, zorg dan dat er een heel ervaren iemand extra bij is, die ook kritisch mee kan kijken en vragen kan stellen aan de zadelmaker. (en neem daar dus niet iemand voor die je voorheen geadviseerd heeft, want dat zijn klunzen. Anders was het zo ver niet gekomen).
Neem lekker de tijd voor het herstel, zoek vakkundige hulp, en geniet daarna maar weer lekker van het rijden!
) misschien de oplossing (is ook niet zo duur al elke 3 maanden een nieuw zadel omdat je paard weer van vorm is veranderd) 
Ik had wel kunnen dreigen met weggaan als hij er niemand bijhaalde, maar dat zou niets geholpen hebben.
) 
Een paar mensen bij ons van stal hebben ook paarden met rugproblemen (o.a. ook door een niet passend zadel) terwijl deze mensen ook het beste met hun paard voor hebben! Gun hem iig de tijd: bij een bij mij van stal heeft het ook ongeveer 1,5 jaar geduurd voor ze weer aan de gang konden. Op een gegeven moment zijn ze te hard gegaag, want ze dachten dat het weer beter ging, maar een paar maanden later zat het weer helemaal fout! Wees iig op je hoede voor dit soort dingen! veel suc6!

:))!
. Sorry hoor,dat is mijn mening....