Paard na verhuizing heel anders onder het zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Radiostilte

Re: Paard na verhuizing heel anders onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:19

Ik ben benieuwd hoe het met een ander hoofdstel gaat.

Is er een bepaalde reden dat je nog niet gelijk met haar gaat galopperen? Vertrouw je haar nog niet helemaal? Want sommige paarden zijn ook gewoon fijner en losser na het galopperen.

Wel fijn dat ze zo goed en professioneel opgeleid is. Maar misschien is ze daar de dag voordat je kwam ook wel gereden en werd ze gewoon regelmatig gereden. En zo proffesionele ruiter laat het er soms ook maar makkelijk uit zien hè. Misschien voelde hij ook wel dat ze eerst wat stug was en heeft hij haar eerst een beetje losgewerkt voor jij opstapte. Maar viel dat voor ons helemaal niet zo op. Daarnaast was het paard waarschijnlijk aan hem gewend. En wist ze een beetje wat hij bedoelde en wat er van haar verwacht werd.

Ik zou een fijne instructeur zoeken die je kan helpen. Zeker omdat ze zo jong is. Daarnaast zou ik haar lekker voorwaarts rijden. Misschien zoekt ze dan je hand vanzelf wel op. Anders wellicht wat vragen. Maar niet gelijk zelf heel strak en hard in je handen worden. Veel overgangen maken en ook wat voltes etc om haar wat losser te maken.