Ja dat is logisch ik denk wel dat de meeste mensen een andere terugweg nemen als een heenweg...
Paintless
Geplaatst: 18-02-04 12:43
als dat mogelijk is.. je komt op een geven moment toch op een herkenbaar stuk weg.. lijkt mij
Sjonniej
Geplaatst: 18-02-04 16:26
jah, je eigen straat zal je toch altijd op en af moeten, maar daar is niets aan te veranderen. Maar als je lekker buiten gaat rijden dan neem je toch zeker niet dezelfde terugweg? (tenzij het niet anders kan natuurlijk!)
bakkie
Geplaatst: 18-02-04 18:21
Sjonniej schreef:
Ja dat is logisch ik denk wel dat de meeste mensen een andere terugweg nemen als een heenweg...
er zijne cht wel mensen die dat doen hoor , gaan ze naar het bos bijvoorbeeld en nemen dezelfde weg terug. en waarom reageer je nou zo negatief???niet iedereen doet het zelfde als jou , ik noem gewoon een optie voor haar misschien rijdt zij wel dezelfde terug als heenweg......
Sjonniej
Geplaatst: 18-02-04 20:14
Ja sorry...was niet zo heel erg negatief bedoeld, maar ik neem aan dat je buiten voor je plezier rijd en dat je dan niet heen en terug hetzelfde rijd! Tenminste ik rij buiten dat ik mezelf kan afsluiten van de rest van de wereld en dat ik helemaal tot rust kan komen en kan genieten van het kleine beetje natuur dat je hier en daar nog hebt hier (woon nl. in de randstad) Dus ik neem altijd omweg naar het bos toe om niet heen en terug dezelfde route te rijden...Maar okay ik geef toe ik was hier een klein beetje teveel van mijn eigen situatie uit gegaan!
bakkie
Geplaatst: 18-02-04 20:19
Geeft verder niet maar het kwam nogal kattig over..... Ik snap je wel
Sjonniej
Geplaatst: 18-02-04 20:21
Okay, maar dat is wel vaker over de computer, omdat je lichaamstaal normaal veel doet, maar die zie je hier niet
bakkie
Geplaatst: 18-02-04 20:24
Ja klopt alrijd als ik een topic plaats ofzow vat iedereen me verkeerd op..... Maar daarom schreef ik ook wel van geeft niet ik snap je wel... Je heb gelijk iedereen vat mekaar verkeerd op , misschien ook omdat ze vaak afkrakende antwoorden geven.......
ok sorry dt dit in jou topic is ......ga rustig verder...
vuurneon
Geplaatst: 18-02-04 20:46
mijn pony deed dit ook en maakte zich sterk door zijn hoofd (en nek) helemaal uit te strekken. mijn instructrice zei tegen mij dat ik een (1) bijzet teugel onder aan de singel moest vastmaken en de bijzetteugel tussen de voorbenen naar het bit moet lopen. aan de bitringen zet je een longeerbitstukje en aan die ring zet je dan de bijzet teugel vast. op deze manier kan hij zijn hoofd niet te ver omhoog en vooruit steken o zo racht te zetten. Je mag natuurlijk nooit de bijzetteugel te strak zetten, anders kan het paard zich niet ontspannen
Xantha
Geplaatst: 18-02-04 21:59
Misschien moet je niet alleen naar buiten gaan, veel paarden gaan liever niet alleen. Het zijn uiteindelijk kuddedieren en de een heeft daar meer last van dan de ander. Probeer is een keer met meerdere te gaan, kijken of hij het dan ook doet.
Sjonniej
Geplaatst: 18-02-04 22:32
Welshcobfan: Een martingaal heeft dan toch hetzelfde effect, of zie ik dit verkeerd? Bij een bijzetteugel heb je er misschien helemaal geen hinder van, bij een martingaal moet je zelf ook nog een stukje opvangen, maar verder is het toch hetzelfde? Want dan vind ik een martingaal beter ivm. als jij hem een stukje lange teugel wilt geven moet je eerst de bijzetteugel losmaken en bij een martingaal hoeft dit niet..
sonjabelgium
Geplaatst: 20-02-04 11:48
Welshcobfan, heb je dan niet het gevaar als je paardje aan de teugel loopt dat z'n benen in die bijzet kunnen gevangen worden?
Larome
Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 11:25
We rijden altijd een ander rondje. Vaak doet ze het zelfs op de heenweg, soms op de terugweg en soms doet ze niks. Daar heeft het dus niks mee te maken. Ze krijgt het ineens in haar kop.
Larome
Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 11:32
Bijzetteugels lijken me geen goed idee. Als Larome schrikt of weg wil en niet kan, gaat ze steigeren. Ik heb dus iets nodig wat ik ook weer los kan laten. Ik ga altijd met anderen naar buiten, omdat ik niet wil risceren dat ik alleen een ongeluk zou krijgen. Een martingaal haalt niks uit. dat heb ik al eerder geprobeerd en heb ook eens met beide handen aan een teugel gezeten en haar zo proberen om te trekken, maar dit is niet te doen. Ze spant haar spieren zo samen dat ze gewoon rechtdoor blijft gaan.