Veel succes Mark, eerlijk waar, verder sluit ik me aan bij de woorden van Jippie en bij de laatste reactie van Koortje, al had ik het misschien iets genuanceerder gezegd
. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. MarkKH schreef:
Ik sta open voor alle ideeën.... en sta nog steeds achter mijn beslissing om toen een eigen paard te kopen.... je eerste paard verkloot je toch wel, schreef Monty Roberts, ik denk dat hij gelijk heeft.... en ik ga mijn stinkende best doen om de schade te beperken....
Andere instructie zou je wel eens naar kunnen kijken, maar daar kan ik zo niet over oordelen.
silvana schreef:Mark ik denk dat je baadt zult hebben met een clinic van Antione de bodt dat gaat over het rechtrichten van uw paard je kan de informatie vinden op www.hoefkatrol.be kan ook nl zijn dat weet ik niet uit mijn hoof.Maar ik ken toch paarden met verkeerd ruggebruik die mank liepen en daarna weer goedgekomen zijn o.a. mijn eigen paard
silvana schreef:Anouk dan kom je op betere manege's als ik .Sinds ik weet hoe het werkt zie ik pas hoeveel paarden er slecht lopen en met alle goede bedoelingen van dien slecht getraind worden.Ook door instructeurs die van Deurne komen.Maar helaas staan mensen niet altijd open voor aternatieven.Bovendien leer je het zelf te doen en vooral dat is belangrijk .Maar het is fijn als jij weet hoe je je paard goed moet recht richten.ook niet slecht bedoeld
Ik heb ondertussen meer negatieve verhalen over hem gelezen als goede, zoals bijvoorbeeld met je handen amper ter hoogte van je oren, erg bevorderlijk... maar goed, daar gaat het niet over nu!nitouche schreef:Waarom heeft die man die mark lesgeeft het niet gezien (die heeft mark de afgelopen keren, dus ook toen zijn paard niet zuiver liep les gegeven) en ik mag verwachten als je op Pr. St. Georges nivo hebt gereden, je dit ook zeker niet over het hoofd mag zien……Dat vind ik een nog kwalijker zaak….
) toch wel dusdanig positief dat hij binnenkort waarschijnlijk in het Z uit zal komen. (niet l*llig bedoeld tov jou hoor Mark). Koortje schreef:Niet banketstaaflig bedoeld hoor, maar is/was het wel verstandig om nu al aan een eigen paard te beginnen?
ShannaY schreef:Maar wat ik niet snap ?
Je voelt toch zelf ook direct als je paard helemaal vast zit ?
Tenminste helemaal als ze van voren vast zit, dan wil ze niet naar rechts en ook niet naar links buigen. En als ze in haar rug vast zit gaat ze in de voltes en hoeken ook niet rond om je been. Zoiets moet toch inderdaad je instructie kunnen zien, zelfs ik zou het kunnen zien !
Romkabouter schreef:Maar zo de instructie de blaam toeschuiven vind ik niet echt eerlijk, gezien het feit dat ze ook maar mens is![]()

Daar betaal je voor. En een instructeur hoort zelf ook te zorgen dat hij/zij scherp blijft. Daarom moet een instructeur ook een eigen lesgeefmens/trainer hebben. JUIST omdat foutjes er anders insluipen. nitouche schreef:waarom wordt er zo negatief gedaan over haar... zoals niet verteld is en niemand van jullie weten is er een aantal keren tegen mark gezegd dat zijn paard niet goed loopt en ook door die annabel... dit is ook al een aantal weken geleden door mensen bij ons op stal tegen hem verteld maar als de ruiter er dan zelf ook niks aan doet of eventueel nagaat denken wat er mis gaat....( sorry mark)...
MarkKH schreef:Vandaag weer een paar kaar op het harde gedraafd en gelongeerd in de bak en ze was weer helemaal radmorgen ook weer lekker longeren en maandag even overleggen met de DA over het vervolg. Ben dus erg blij hiermee...
Sonja"]
[quote="Romkabouter schreef:Maar zo de instructie de blaam toeschuiven vind ik niet echt eerlijk, gezien het feit dat ze ook maar mens is![]()
Sonja schreef:
Iets wat je niet weet, daar kun je ook niet op reageren.....
Bovendien ken ik de verstandhouding tussen Mark en zijn (ex) stalgenoten niet, maar als het een bemoeizuchtig stel is (weet ik niet hoor, ik ken ze niet, maar zo kom ik ze regelmatig tegen op andere stallen) dan kan ik me voorstellen dat een eigenaar op een gegeven moment niet meer luistert omdat men toch altijd wel wat te zaniken heeft....
(ik zeg dus NIET dat dat hier het geval is, ik kan dat niet beoordelen maar ik zou me d'r wat bij voor kunnen stellen. Zeker omdat het een heel aardig paard is, gekocht door een beginner, dus er zou ook wat jalouzie mee kunnen spelen)
Sonja"]
[quote="ShannaY schreef:Maar wat ik niet snap ?
Je voelt toch zelf ook direct als je paard helemaal vast zit ?
Tenminste helemaal als ze van voren vast zit, dan wil ze niet naar rechts en ook niet naar links buigen. En als ze in haar rug vast zit gaat ze in de voltes en hoeken ook niet rond om je been. Zoiets moet toch inderdaad je instructie kunnen zien, zelfs ik zou het kunnen zien !
Sonja"]
[quote="MarkKH schreef:Vandaag weer een paar kaar op het harde gedraafd en gelongeerd in de bak en ze was weer helemaal radmorgen ook weer lekker longeren en maandag even overleggen met de DA over het vervolg. Ben dus erg blij hiermee...