Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Willemiens schreef:Utixo schreef:Wat is de bloedlijn?
Rhodium x GlendaleCitaat:Hoe reageert ze bitloos?
En nee dat zeg ik niet om dan maar meteen door te stomen naar boomloos en ijzerloos.
Maar op die manier kan je wel gaan kijken waar het probleem vandaan komt. Is ze echt tegen de hand/bit of heeft ze moeite om met bepaalde aan/ontspanning icm ruitergewicht om te gaan.
Je zou al vrij simpel kunnen gaan testen met een wat klein stalhalster die redelijk strak om de neus zit en daar een setje teugels aan maken.
Wil ik heel graag proberen, maar wordt door iedereen wel afgeraden omdat ze nogal onvoorspelbaar kan reageren. Ga het vrijdag eens voorstellen bij mijn instructrice!
_Zsazsa_ schreef:Heeft ze geen slecht eruit gehaalde wolfskiezen? Dus dat die nog onderhuids aanwezig zijn. Ze reageert mijn inziens wel met last in het hoofd gedeelte. Bij rugpijnen zou ik wat ander gedrag verwachten. Ik zou ook eens een bitloos hoofdstel proberen en sowieso je martingaal eraf. Die verergert dit gedrag alleen maar. Ze lijkt ontzettend bang in de mond, wie weet wat er met zo’n dier is uitgehaald door haar gedrag. Helaas wordt uiting van pijn door sommige idioten nog steeds als ‘uitproberen of stout’ gezien en worden soms flink aangepakt terwijl ze al pijn hebben.
Willemiens schreef:Voor Amber en Cayenne;
Ik open niet dit topic omdat ik mijn paard graag kapot rij. Zoek naar mogelijke oorzaken in het rijtechnische en zeker ook in het lichamelijke, zoals je in de openingspost kan lezen heb ik dit voordat ik uberhaupt op het paard stapte proberen uit te sluiten.
Ja mijn paard probeert mij idd wat te vertellen, het zijn signalen die ik niet herken maar mogelijk wel iemand die dit topic leest en is het ook advies vragend. Met genoemde opmerkingen kan ik helaas weinig..
Amber_anne schreef:Willemiens schreef:Voor Amber en Cayenne;
Ik open niet dit topic omdat ik mijn paard graag kapot rij. Zoek naar mogelijke oorzaken in het rijtechnische en zeker ook in het lichamelijke, zoals je in de openingspost kan lezen heb ik dit voordat ik uberhaupt op het paard stapte proberen uit te sluiten.
Ja mijn paard probeert mij idd wat te vertellen, het zijn signalen die ik niet herken maar mogelijk wel iemand die dit topic leest en is het ook advies vragend. Met genoemde opmerkingen kan ik helaas weinig..
Mijn opmerking is helemaal niet op iets medisch gericht. Meer op dat je doorgaat met rijden terwijl je voelt dat ze spanning heeft.
Wat gebeurt er als je stopt als je maar een teken van spanning voelt? Dat je die grens respecteert. Dan leert ze dat ze aan kan geven wat voor haar te ver is en dan kan je vanuit ontspanning verder werken.
Als aan de longe goed gaat zou ik van daar uit verder bouwen. Als je het zadel opdoet, is de dan ontspannen. Idem met het hoofdstel? Dan longeren gaat dat ook goed. En dan met jou er alleen op zonder iets te doen. Gaat dat goed dan kan je licht de teugels oppakken zonder druk. Bij een beetje spanning stop je om te laten zien dat je naar haar luistert.
Amber_anne schreef:Willemiens schreef:Voor Amber en Cayenne;
Mijn opmerking is helemaal niet op iets medisch gericht. Meer op dat je doorgaat met rijden terwijl je voelt dat ze spanning heeft.
Wat gebeurt er als je stopt als je maar een teken van spanning voelt? Dat je die grens respecteert. Dan leert ze dat ze aan kan geven wat voor haar te ver is en dan kan je vanuit ontspanning verder werken.
Als aan de longe goed gaat zou ik van daar uit verder bouwen. Als je het zadel opdoet, is de dan ontspannen. Idem met het hoofdstel? Dan longeren gaat dat ook goed. En dan met jou er alleen op zonder iets te doen. Gaat dat goed dan kan je licht de teugels oppakken zonder druk. Bij een beetje spanning stop je om te laten zien dat je naar haar luistert.