Paard gaat door voorbenen en struikelt veel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:35

Dat klinkt niet goed TS. Dierenklinieken zijn gewoon aan het werk dus ik had al gebeld; dan kun je lig eerst even overleggen met de DA wat je nu het beste kunt doen?
Mijn pony heeft net nog een nachtje op de kliniek doorgebracht voor een maagscopie omdat we hem verdachten van maagzweren. Ook geen bloedspoed maar dat wordt allemaal gewoon behandeld?

Er is vast iemand in je omgeving die je wil brengen met de trailer? Een trailer huren? Of anders een paardentaxi regelen?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:37

Ik heb een paard gekend die ook begon met struikelen. Eerste paar keer dachten we 'til je voeten eens op'. Want hij was ook niet heel snel. Maar na een paar keer begonnen we toch vermoedens te krijgen dat er meer aan de hand was.
Paard is op de foto gezet en zat vol artrose! Hij is ingeslapen.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:38

Dit deed mijn vorige paard ook. Ben ook een paar keer goed weggekomen. Ze struikelde regelmatig of zakte gewoon door haar benen. Heel akelig. Bleek wobler te zijn (soort ataxie) en artrose. Dus zeker laten nakijken! We hebben nooit meer op haar kunnen rijden. Rustige wandelingetjes gemaakt en nog drie jaar van haar kunnen genieten. Uiteindelijk in laten slapen. Ze is 19 jaar geworden. Succes, hopelijk kom je snel te weten wat er mis is. Tot die tijd niet meer op rijden hoor.

Anoniem

Re: Paard gaat door voorbenen en struikelt veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:48

Heb je ondertussen al een dierenarts gesproken TS?

_Penotti

Re: Paard gaat door voorbenen en struikelt veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:54

Een keertje struikelen kan elk paard overkomen natuurlijk.
Maar zo vaak dan rij je of enorm op de voorhand of er is meer aan de hand.
En dat zou ik zeker uit willen laten sluiten.
Bel de dierenarts en je weet of hij dat spoed genoeg vind of niet.