Wanneer wisselen jullie van bit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:31

Ik rij pasha haar hele leven al met een dubbel gebroken bit met zon koperen stukje in het midden
Bevalt me primaa Haha!
Kheb altijd het idee dat het at fijner in de mond ligt, ja kweeniet lijkt me gewoon wat fijner zon tussen stukje en ze speelt er heel goed mee, daardoor schuimt ze heel goed en pakt ze het bit goed aan Haha!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:35

Ik rijd Jamy ook eigenlijk al haar hele leven met hetzelfde bit. Nou ja in het begin had ik er een maar die bleek later toch iets te klein te zijn. Dus had ik een nieuwe gekocht, en die was iets dunner. Maar hij is prima en heb eigenlijk geen behoefte aan een ander bit. En aangezien Jamy hem ook gewoon prima los laat en alles heb ik niet het idee dat zij wel een ander wil Knipoog

(Het is trouwens gewoon een watertrens)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:30

Ik heb wel eens gewisseld van bit omdat het paard op het bit dat ik toen gebruikte toch niet helemaal lekker liep. Ik rij nu eigenlijk alle paarden op een dubbelgebroken bitje. Direct bij het inrijden al.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:40

als ik aan stang en trens toe ben Haha! En als mijn instructeur het aanraadt, maar deze twee lopen al sinds ze zadelmak zijn met hetzelfde bit.

Oh nee, Pablo MOEST met het ruiterbewijs examen een ander bit in, zijn ongebroken watertrens mocht niet.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 12-02-04 23:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:23

In principe wissel ik ook niet van bit, tenzij mijn instructeur dat aanbeveelt. Imker heeft een hele tijd op een dubbelgebroken KK gelopen, daar werd hij op een gegevn moment niet beter van, dus zijn we teruggegaan naar een enkelgebroken D-trens en dat werkt prima.

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:54

Ik rij altijd met een dubbel gebroken argentan bit. En ook alle paarden.
Ook in het Z2, de ene keer start ik met stang en trens (dubbel gebroken onderleg trens) en de andere keer met een gewoon dubbel gebroken bitje.

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:39

Ik wissel eigenlijk nooit van bit. Standaard gaat er een dubbelgebroken aurigaan in en daarna nooit meer een ander. Ik heb ook wel eens iemand echt zien klooien met bitten, door tijdens het rijdens minimaal 3x van bit te wisselen. In principe hoef je voor Maddox geen ander bit te kopen, tenzij deze aan het doorslijten is.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 23:03

Met de dressuur gebruik ik een dubbel gebroken watertrens en met het western een D-ring snaffle met rolletje. Ze loopt op het ene bit niet anders dan op het andere bit. Ze neemt ze allebei even makkelijk aan. Ik heb eigenlijk alleen maar de watertrens gekocht omdat je niet met zo'n dun westernbitje dressuur mag starten.