Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lottegold schreef:Ik snap heel goed dat het er rommelig en "groot" uitziet. Maar het is dan ook geen paard die graag werkt en mij een "cadeautje" zal geven tijdens een training.
Vind jij in het laatste stukje van de film dat hij nog steeds stijf is? want het voelt voor mij daar wel los.
Mijn instructie legt mij wel uit over bijv. zijn binnen achterbeen op de linkerhand. Dat hij die er niet goed onder zet en daarom op sommige momenten vasthoud/ vast zit.
Mijn lessen gaan wel altijd beter dan dat ik zelf rijd, dus dan neem ik aan dat we wel iets goed doen
senna21 schreef:Ik heb het filmpje van je dressuurles deels bekeken.
Wat mij opvalt, is dat je paard 'in twee stukken loopt'. Het samenspel van voor en achterhand is er vaak niet. De rug doet te weinig mee. Misschien verstandig om een osteopaat te consulteren. Dat hij niet graag werkt kan ook een fysieke oorzaak hebben. Rijtechnisch ben ik het met eerdere tips eens. Met deze manier van trainen wordt de rug eerder strakker dan losser.
Eef_Bam schreef:Ik heb je rijfilmpje ook even bekeken. Volgens mij is dit gewoon een rijtechnisch probleem, je paard is flegmatiek en niet aan je been, niet gek dat hij niet voorwaarts en door zijn lijf kan bewegen . Ik zou echt even terug naar de basis, zorgen dat hij van achter naar voor door zijn lijf gaat lopen. En eens bij een andere instructeur gaan lessen die je leert van achter naar voor te rijden ipv zijn hoofd op te tillen als hij gaat duiken.
Lottegold schreef:Bedankt voor de reacties. Ik vraag iets over het warm rijden en er staat niet: kijk op mijn YouTube kanaal en geef commentaar op mijn les of op mijn instructeur.
Bedankt voor de tips maar vind bepaalde reacties echt een beetje jammer.
Ik les bij verschillende instructeurs en laat Gold ook wel eens door andere rijden om te kijken waar " mijn fouten zitten, of waar iedereen tegen aanloopt" en dan heb ik t over ruiters die zelf beroepsmatig rijden of een aardig niveautje rijden.
Commentaar op mijn les filmpje hoeft mij niet, anders had ik deze wel gepost.
Def schreef:Wat denk je zelf dan dat de reden is dat je paard er zo lang over doet om op te warmen?
Je bent er blijkbaar zeker van dat het niet aan je manier van trainen ligt.
Dan heb je vast ook na gedacht over waar het wel aan kan liggen?
Sizzle schreef:Bij mijn paard denk ik ook dat ze ‚iets‘ had. Was licht gevoelig voor spierbevangenheid en in de spieren houden koste best wat moeite.
Wat het was weet ik niet en was ook niet zo belangrijk omdat ik er met dekens, veel krachtvoer en lang losrijden een heel prima paard aan had met meer vermogen dan mijn talent reikte. Wel moest ik ook echt iedere dag met haar werken of buiten rijden anders liep ze echt wel vast in de spieren.
Lottegold schreef:Def schreef:Wat denk je zelf dan dat de reden is dat je paard er zo lang over doet om op te warmen?
Je bent er blijkbaar zeker van dat het niet aan je manier van trainen ligt.
Dan heb je vast ook na gedacht over waar het wel aan kan liggen?
Uiteraard kan de manier van trainen beter ik benngeen Anky en doe t zeker allemaal niet goed.
Maar waarom lukt het geen andere (GP) ruiter dan om hem eerder losser te krijgen? Als het alleen aan mijn rijden ligt? Waarom is er geen instructeur van een André Zeeman tot een Daniëlle van Mierlo. Of mijn eigen instructie in de 8 jaar dat ik hem heb die mij DE gouden trainingstip geeft waardoor het paard wel fijn en snel los is.
Zelf heb ik het idee dat het aan zijn spieren of stofwisseling of iets anders ligt. En wie weet heeft iemand hier een tip waardoor ik dat sneller op gang heb.
Ik weet niet of jij les geeft en welke regio jij vandaan komt?