Kelly_ann schreef:Hij is er prima mee te rijden zegt ze... Dan is de angst toch niet het bit zelf maar het 'indoen' van het bit????
Ze neemt het bit goed aan en schuimt er over. Ze heeft ''angt" voor het hoofdstel om doen gecreëerd en als ie eemaal om zit is het goed maar dat verergert; wel veel tijd en doorzettingsvermogen en engelengeduld vanwege oude trauma's
_Zsazsa_ schreef:Bij mijn kopschuwe Pre hielp het om elke keer voor het rijden het bit in een pot honing te hangen. Staat nu met mond open te wachten. Uiteraard gestopt zodra de angst weg was en nu krijgt ie gewoon een snoepje. Hij is wel nog wat schuw bij de oren maar dat zal altijd wel blijven.
Dat is het proberen waard om een pot honing op het bit te smeren
rien10 schreef:Of, wat je ook vaak in pony kamp achtige optoming ziet, een gewoon stalhalster, met aan de zij ringen een clip of sporenriempje waar je het bit aan/in hangt.
Thanks Rien, die optoming knutsel ik wel in elkaar
Veulen84 schreef:Zo iets heb ik met mijn Pre ook gedaan. Eerst paar keer hoofdstel en bit plat en haar appelmoes met slobber er af laten eten. Na 3/4 keer likt ze het bit zonder moeite af. Toen vervangen voor dikkere appelstroop en dat laten likken en na 2/3 keer zachtjes in d'r mond geschoven. Zonder het hoofdstel in te doen. Dat herhaalt. Uiteindelijk deed ze toen gewoon d'r mond open als ze bit zag.
Volgende stap is dan kopstuk over 1 oor leggen (zonder mijn hand op d'r neus). Naar 2 oren ging toen heel snel. Na een paar weken heb ik de stroop weg gelaten.
Totaal heeft me 3 weken gekost en na 10 jaar nooit meer problemen mee. Het kan vast sneller, maar de mijne was ook wel een heel nerveus en kopschuw ding.
Ik neem de tijd ervoor en dan komt het vast en zeker goed
Ter info:
Ik wil met klem verzoeken om te stoppen om via pb om donaties te vragen. Ik ben niet van plan om voor advies te betalen waar ik niet om gevraagd heb.
Dank voor het meedenken