Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shenavallie schreef:Buiten de genoemde zaken ook kijken waarom het paard bokt. Misschien hoef jij helemaal niet zand te happen als je weet wat de oorzaak van het bokken is.
Regenpier schreef:Shenavallie schreef:Buiten de genoemde zaken ook kijken waarom het paard bokt. Misschien hoef jij helemaal niet zand te happen als je weet wat de oorzaak van het bokken is.
Niemand heeft het gezien gisteren, maar waarschijnlijk is ze gaan bokken omdat ik uit balans raakte en hierbij met mijn benen de ver naar achter ben gegaan.
Zoals ik al vaker heb gezegd, het is echt een van de braafste paarden die er is!
Rubendb schreef:Zorg vooral dat je je goed klemt, blijf rechtop zitten
Regenpier schreef:Hopelijk staat het hier goed...
Hopelijk hebben jullie de gouden tip voor me...
Ik zit namelijk met het volgende probleem:
Wanneer er iets gebeurt tijdens het paardrijden (denk hierbij aan, paard begint te bokken, paard draait haaks om etc.) 'bevries' ik. Helaas val ik dus niet in de categorie 'fight' maar 'fright'.
Doordat ik bevries, reageer ik niet actief maar raak uit balans en beland hierdoor helaas in het zand. Volgens omstanders had ik gerust kunnen blijven zitten als ik helder was blijven nadenken, achterover was gaan zitten en actief had gehandeld. Zo'n heftige bokpartij was het namelijk niet.
Maar dan de vraag: Hoe leer ik mezelf actief te blijven handelen wanneer er iets gebeurt en blijf ik dus beter zitten? Waarschijnlijk leert men al doende, maar het zandhappen is niet echt een hobby van me haha!
Citaat:Mooie update TS. Fijn dat je stappen onderneemt om het om te buigen nadat je hebt erkend dat bevriezen niet werkt.