Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Relaxed schreef:Ik heb jaren gejureerd en zag het zo vaak. In het losrijgedeelte in de baan niets aan de hand, door de hekjes naar binnen en spanning. Dat komt echt maar bij 1 iemand vandaan, degene die erop zit.. Het paard maakt het niets uit of ie aan de ene of aan de andere kant van de hekjes loopt![]()
Dus wat doe JIJ anders in je training dan in de ring?
Wat ik zelf wel eens had dat ie in de proef minder op mijn been reageerde, oostindisch doof zeg maar.. Maar zelf wil je in de proef ook niet te lomp been geven, terwijl je hem thuis gewoon een keer naar voren schopt als ie niet reageert, dat weten ze zo goed.. Ik ging dan de 2e proef de ring in met het idee dat ie aan de beurt was als ie me weer liet zitten (dan maar minder punten, lopen zal je) en dan was ie er vaak alweer bij. Gewoon omdat je zelf met een andere stelling de ring in rijdt
Jackyyb schreef:Nog meer mensen die herkennen dat ze zelf in de ring niet meer gaan ademhalen?![]()
Met los rijden gaan we erg fijn en zodra we de ring in moeten, stop ik zelf met ademhalen.
Voor mijn eigen idee valt mijn spanning wel mee, maar uit de praktijk blijkt dit toch anders.
Genoeg mensen die ook zeggen; dat houdt je toch niet vol?!
Nou helaas wel.. En ik zou het graag anders willen zien.
En het is makkelijk gezegd; gewoon rustig blijven & blijven ademen. Maar dat gaat niet vanzelf.