Losrijden duurt 3/4 uur!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:45

Na 3 kwartier denkt ze pff ik ben moe ik ga toch maar nageven. Maar jíj moet degene zijn die dat bepaalt, jij moet haar nageeflijk rijden.. als ze dat niet is kan ik me voorstellen dat ze niet los raakt.

Maar je instructrice zei dus dat ze zó ruim loopt, dat ze niet loslaat?? Verward Verward
Dat verband snap ik ook niet

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 15:50

Ja, maar moet dat iedere keer weer drie kwartier duren? Verward

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 15:51

Lenn schreef:
Maar je instructrice zei dus dat ze zó ruim loopt, dat ze niet loslaat?? Verward Verward

Ze bedoelt dat mijn paard zichzelf in de weg zit

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:04

Tomaatje"]
[quote="Lenn schreef:

Ze bedoelt dat mijn paard zichzelf in de weg zit
[/quote]

Of jij zit je paard in de weg

Zelf met losrijden doe ik gewoon eerst een paar rondjes aan de lange teugel (echt lang met bogen erin) stappen, dan een paar rondjes lange teugel draven, en het zelfde in galop. Dat 2 kanten op. Daarna ga ik steeds meer de teugels meer opnemen.

Als dit niet helpt, moet je er misschien maar genoegen mee nemen. Losrijden is om de spieren op te warmen, als de spieren van jou paard pas na 3 kwartier warm zijn, moet je daar maar blij mee zijn.
Maar ga ook eens na of dat echt is, mss is ze al wel los maar gebeurt er nog niks.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 19:57

vandaag was ze wel eerder los Lachen na een 35 min. Dus nu maar hopen dat 't steeds meer verbetert Haha!

GraciaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:47

mijn paardje laat ook pas na een half uur echt los. soms ga ik eerst een buitenrit maken en daarna even in de bak dressuren... dan loopt ze als een trein...
maar ik heb een tuiger die gewend is met haar hoofd in de lucht te lopen. mischien dat het daardioor komt... maar je kunt het altijd proberen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:58

Ik stel voor om eens een dag te longeren met balkjes die ze in stap eerst en daarna in langzame draf moet nemen.
Zo kun je het dier eens vanaf de grond observeren,het kan je veel informatie geven.
Anders zou je haar kunnen laten nakijken vop haar beweging( www.equireva.nl) mits er geen medische indicatie is.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:53

Tomaatje schreef:
Ja, maar moet dat iedere keer weer drie kwartier duren? Verward
Nee dat moet 0 kwartier duren want jíj moet dat bepalen!
Ik wil je paard zn gangen wel eens zien, zo ruim dat hij zichzelf in de weg zit Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 01:51

hoi,mijn paard iis 17 jaar ,en moet ik ook 3 kwartier losrijden,voordat die naageeft,en los is door de rug,ik rijd wel met een wat langere teugel te kort vind die niet fijn,wordt er sterk van,ik gebruik een slof voor de zekerheid maar laat ik er los bij hangen,alleen als het nodig is pak ik h;m de bij,na de 3 kwartier kan ik hm de zo af halen. in de zomer is die losser als in de winter,omdat ik er dan minder mee kan doen!! wie heeft dit ook??? groetjes mij

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 01:51

echt vervelend,maar wel geduld hebben

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 01:15

Sorry ik geloof er niks van. Ik ben het eens met Len.

Het lijkt me eerder dat na 3 kwartier het paard zo bekaf is dat ze geen fut meer heeft tegen je te vechten. Warming up moet niet meer hoeven duren dan een minuutje of 5. Losstappen, hals strekken, even ldr om rug op te rekken en buikspieren aan te spannen, stretchen, speels wat zijgangen doen, dan aandraven, niet aan zijn kop ziten maar lekker naar voren het paard balans laten zoeken. Loopt hij zo ontspannen ga je aan het werk, overgangen, zijganen, verzameld werk.

Roemer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:05

Zou het toch niet een medisch probleem kunnen zijn? Pijnlijke rug, stijve spieren..? En dat je paard zich daarom zo lang vast houdt?

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:07

mijn pony loopt altijd in stap al na 5 minuutjes helemaal los, maar zodra ik ga draven loopt ze er moeilijk door, het duurt dan ook meestal een half uur tot drie kwartier dat ze in draf ook los is. ik weet ook niet wat je eraan kan doen... gewoon veel oefenen denk ik....

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 21:16

Don_Marcello schreef:
Sorry ik geloof er niks van. Ik ben het eens met Len.

Het lijkt me eerder dat na 3 kwartier het paard zo bekaf is dat ze geen fut meer heeft tegen je te vechten. Warming up moet niet meer hoeven duren dan een minuutje of 5. Losstappen, hals strekken, even ldr om rug op te rekken en buikspieren aan te spannen, stretchen, speels wat zijgangen doen, dan aandraven, niet aan zijn kop ziten maar lekker naar voren het paard balans laten zoeken. Loopt hij zo ontspannen ga je aan het werk, overgangen, zijganen, verzameld werk.

Zo pak ik het normaal ook aan. Maar dan kan ik pas na 3 kwartier aan het werk... Dan is ze trouwens nog helemaal niet bekaf hoor. Daarvoor heeft ze nog niet moeten werken van achter.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:57

Volgens mij verwarren jullie 'los' met 'nageeflijk'

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 18:25

een nageeflijk paard = los
en een los paard geeft na... dus wat is het verschil?

Iljar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:34

Gewoon blijven rijden en 1 vast patroon aan houden, wordt het vanzelf beter! let maar op Knipoog

Iljar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:37

EN TROUWENS een nageeflijk paard hoeft niet los te zijn tomaatje!! hij kan wel in de krul lopen ( goed hard trekken Tong uitsteken) maar dat is dus de verkeerde manier!! dan vergeet je de rest, de rug en hele 8terhand kunnen dan wel hardstikke vast zitten

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 18:40

als je een paard in de krul trekt, is ie dus niet nageeflijk he, hij geeft niet na, jij trekt hem in... Tong uitsteken maar ik zal maar gewoon geduld hebben met mijn knol, heeft net een hoefzweer weten te krijg Boos!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:18

Misschien dat je paard na 3kwartier moe is en op de hand gaat hangen, op de voorhand gaat lopen en dat misschien verward wordt met nageeflijk zijn...

Iljar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 08:51

ja idd! maar euh *tomaatje* ik zeg niet dat ik dat doe he!! ABSULUUT niet. maar ik zeg dat je je paard zo wel ff rond KAN trekken maar dat dat echt de verkeerde manier is!! misverstandjuh Knipoog (K)(K)

GraciaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:13

nou sorie hoor bij mijn paard duurt het ook lang voordat ze echt lekker los is maar die is dan echt nog niet moe hoor.....

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:43

Je paard wordt 7x in de week gereden en ook nog eens door je moeder?
Heeft het paard nooit vrij?
Misschien dat je paard gewoon helemaal geen zin meer heeft en het na 3 kwartier dan toch maar uiteindelijk 'opgeeft'.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:37

Citaat:

Dat is ook wel een beetje kort door de bocht he..
Mijn paard is wat gestel betreft op dit moment zo zwak en stijf dat mijn warming up minstens 20 min duurt. Niet ieder dier is hetzelfde!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 18:38

m'n moeder rijdt haar nog maar sinds kort, en daarvoor was 't net zo erg. Afwisseling heeft ze genoeg, m'n moeder zet haar niet aan het werk ofzow, dat moet ik doen... En m'n paardje gaat na 3/4 uur pas op haar achterwerk lopen, dan kan ze echt geweldig lopen swingen met haar achterhand, en is ze gewoon geweldig om te rijden... maar tot die tijd