Wie wil met mij meedenken?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maddy_Paola

Re: Wie wil met mij meedenken?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:28

Een slof als bijzet gebruiken? Doe je m gewoon onder aan de singel als normaal, door de bitringen en terug naar de singel zelf, heb je een bijzet eraan en meisje heeft geen extra teugel, kan natuurlijk ook met gewone touwtjes :)*

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:50

Heleennn schreef:
Ik zou voor een bijzet met elastiek inzet gaan of een thiedenmann (maar dan vrees ik dat je een hangerig paard krijgt).

Thiedeman teugel wordt een paard niet hangerig van.
Ik heb jaren lang op een verzorgpaard gereden en zij was eerst een manege paard en ze heeft er toen een gewoonte van gemaakt om het hoofd hoog te houden.

Ik ben toen een theideman teugel gaan gebruiken. Om haar juist in de ontspanning te krijgen.

Met een theideman kunnen ze hun hoofd niet om hoog gooien.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:51

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:49

Een simpele bijzet of een elastiek zou mijn voorkeur hebben denk ik.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 01:18

Hoe goed ken het meisje rijden.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:07

Een elastiek of stootteugel lijken mij de beste optie, tussen de voorbenen bevestigd. Op die manier kun je net het gebied afbakenen waar je niet wil dat ze loopt, maar komt de jonge dame nog wel aan sturen en rijden toe.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:05

pompadour schreef:
Heleennn schreef:
Ik zou voor een bijzet met elastiek inzet gaan of een thiedenmann (maar dan vrees ik dat je een hangerig paard krijgt).

Thiedeman teugel wordt een paard niet hangerig van.
Ik heb jaren lang op een verzorgpaard gereden en zij was eerst een manege paard en ze heeft er toen een gewoonte van gemaakt om het hoofd hoog te houden.

Ik ben toen een theideman teugel gaan gebruiken. Om haar juist in de ontspanning te krijgen.

Met een theideman kunnen ze hun hoofd niet om hoog gooien.

En ik heb al meerdere paarden gezien die er hangerig van werden, dus dat is jouw ervaring tegenover de mijne. Het is geen feit dat ze er niet hangerig van worden, TS kan best eens wat uitproberen en kijken wat bij het paard past.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:37

Elastiekies gebruikten we bij mijn oude bijrijdpaardje ook, omdat die er ook nog wel eens uit wilde schieten als een giraf. Wij deden hem er vooral even op met losrijden en als ze door het moeilijke stukje een was er gewoon weer afhalen. Elastieken wel lang genoeg zetten dat als ze goed loopt de druk eraf is. Elastieken geven ook wel wat meer ruimte dat als ze even met dr hoofd schudt niet in een keer een ruk aan het bit krijgt, wat je met een leren bijzet wel heb.