Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Absolem schreef:oxydrain schreef:dankjewel.
ik vind het gewoon ook eng soms. Als hij zo hard gaat kan ik hem wel beter remmen en uiteindelijk is hij dan veel meer ontspannen. Dus mijn instructeur zegt dat het veiliger is zo. we willen ook geen ongelukken. Mijn instructeur wil er ook niet op rijden want mijn moeder dacht eerst dat het goed is om hem eerst even door te rijden door iemand anders. maar daar had ie geen tijd voor dus heb ik nu meer les.
Er is ook een andere instructeur op stal die niet met slof rijdt maar mijn moeder vind hem leuker. wat moet ik nou doen?
Dit klopt al niet. Je instructeur heeft geen tijd om jouw paard bij te rijden. Maar hij heeft wel tijd om jou extra les te geven. Ra Ra wat gaat hier mis?
AlwaysH schreef:Oké, ik snap dat je hem tegen wilt houden, maar je gaat dat schrikken niet zomaar kunnen vermijden. Als hij zo snel schrikt is hij dus snel afgeleid. Wat hoort hij? Is het altijd op dezelfde plek? Ben jij er op voorbereid?
Dat zijn dingen waar je aan moet denken, of iig je instructrice/teur.
Fennadev schreef:Al eens een oornetje met watten geprobeerd, aangezien hij op geluid reageert? Daarnaast raad ik aan vanuit de basis beginnen en eerst dus grondwerk, raakt hij daarbij niet afgeleid? Dan verder met longeren of dubbele lijnen, niet afgeleid? Dan pas weer rijden. Hij moet zich op jou leren focussen en niet om de wereld om zich heen.
Es_ther schreef:Fennadev schreef:Bezig houden is ook een goede manier, ga maar die volte, gebroken lijn of whatever inzetten op het punt waar hij schrikt. Een paard wat geconcentreerd zich moet focussen op een figuur lopen, heeft geen tijd te schrikken.
Dit vind ik ook een goede!
oxydrain schreef:Absolem schreef:
Dit klopt al niet. Je instructeur heeft geen tijd om jouw paard bij te rijden. Maar hij heeft wel tijd om jou extra les te geven. Ra Ra wat gaat hier mis?
doorrijden is toch wat anders??? en ik ga naar hem toe voor les en komt eens bij ons op stal. hij heeft geen plek voor nog een paard hoor.
oxydrain schreef:Ik heb een draver en mijn instructeur vind dat ik met slof moet rijden.
Ik kreeg m eerst niet aan de teugel en toen zeiden mensen dat ik dat eens moest proberen want mijn instructeur kreeg hem ook niet naar beneden zelfs na een uur niet.
yza1987 schreef:Maak je eerst niet druk over waar dat hoofd is. Begin met in balans de baan door lopen en tempocontrole. Rijd heel veel figuren. Weinig rechte lijnen. Ga stukjes naast de hoefslag rijden zodat je paard minder steun heeft aan de bakrand. Leer rijden met je zit om meer controle over het tempo te krijgen en gebruik ophoudingen, die je dus weer los laat. Zo kun je je paard stukje bij beetje helpen zijn balans te vinden en dan komt hij vanzelf naar beneden.
oxydrain schreef:Fennadev schreef:Al eens een oornetje met watten geprobeerd, aangezien hij op geluid reageert? Daarnaast raad ik aan vanuit de basis beginnen en eerst dus grondwerk, raakt hij daarbij niet afgeleid? Dan verder met longeren of dubbele lijnen, niet afgeleid? Dan pas weer rijden. Hij moet zich op jou leren focussen en niet om de wereld om zich heen.
uhm.. dan vind ik zielig.wil wel graag dat ie kan horen hoor.
MargrietJonk schreef:Hulpteugels:
Zodra de kennis en kunde ophouden / tekort schieten.
Komen de hulpteugels om de hoek kijken.
Het is simpel.
Een paard dat tegen de hand komt, heeft daar een reden voor. Dit dient rijkunstig opgelost te worden. Hulpteugels, zijn gewoon symptoom bestrijders.
Daar is niks mee goed te praten.
Dat is mijn mening.
Amen.