Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
 .
 . Nouja 60.... mevrouw sprong er wel heel wat hoger overheen 
 .

. De eigenaar kwam op het idee om twee sprongen achter elkaar te doen zodat ze weer uitkomt in de rechtergalop, dan kunnen we ondertussen onder het zadel de linkergalop verbeteren. Dat vond ik wel slim dus dat ga ik de volgende keer proberen, hopelijk snapt Silke het concept van 2 sprongen achter elkaar 
 .                                                         
 Het lijkt alsof ze het al prima begint te snappen 
                                                         Isabel schreef:Het paard van mijn moeder sprong niet als het ge laag was, dan draafde ze er gewoon doorheen. Toen het zo hoog werd dat ze echt moest gaan springen ging ze dat ook doen!
Hoe hoog heb je de hindernissen aan de longeerlijn? En hoe hoog onder het zadel? Misschien zit daar verschil in.
Joolien schreef:Cchiara schreef:Hou wel rekening met de afstand tussen de hindernissen.
Een in uitje kan je eventueel op 3M neerzetten. Beetje afhankelijk van de grootte van je paard
Ik zou geen in-uitje doen wanneer paarden los zijn, dat moet je alleen doen wanneer je het paard onder het zadel kunt begeleiden.

. Omdat ze al deze dingen toen nog niet snapte ging ze er onder het zadel steeds langs. Ik hoop dmv springen aan de longeerlijn aan haar te leren dat het leuk is en dan ga ik er over een tijdje weer op om te kijken of het dan lukt. Als het dan nog steeds niet lukt hou ik er mee op of doe ik alleen af en toe aan de longeerlijn.