Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Oakland1990 schreef:Hoi
Sinds begin deze maand heb ik een verzorger voor 1 van mijn paarden. Paard heeft wedstrijd gelopen op Z niveau dus is best wat gewend. Nu gaat het in omgang super al wordt hij in het algemeen wat traag en lui. Als je hem opzij wil zetten moet je nu bv echt je hand er op leggen en duwen ipv te wijzen. Nu wordt hij met rijden en longeren ook traag, meneer vindt het luilekkerleven wel prima zo.
Heb het meisje uitgelegd dat ze zijn luiigheid niet mag accepteren en echt meer actie mag verwachten als ze een hulp geeft, zowel er op als er naast. Ze doet erg haar best maar is wat te soft met hem. Paard is sowieso flegmatiek en gebruikt haar onwetendheid en gebrek aan ervaring. Ze neemt maandelijks les maar dit lost het niet meteen op. Ik kan hem zelf wel weer even rijden om hem terug op de goede weg te zetten maar vraag me af of dat helpt. Hij is niet dom en weet prima wie wie is.
Iemand raad?
Oakland1990 schreef:Wat ik net niet wil is haar zelf les geven... ik ben geen trainer maar ruiter van het paard en weet niet hoe het te brengen.
Ik wil haar net niet "commanderen", maar best vrij laten.
Zondag ga ik hem nog een keer voorrijden en neemt zij hem over. Misschien werkt dat beter. Bovendien is ze vrij te lessen zo vaak ze wil en ook bij wie ze wil. Is gewoon afgesproken dat ze maandelijks 1x mag lessen op mijn kosten bij mijn trainer. Zo gek vind ik dat niet? Als ze meer wil mag ze dat ook.
Jolynne schreef:Ik heb in het verleden dit probleem ook gehad en helaas verbeterde dit na een half jaar nog steeds niet, ondanks mijn aanwijzingen, gesprekken etc, dus heb ik een einde aan onze samenwerking gemaakt ondanks het echt een superverzorgster was. Nu heb ik iemand anders en in het begin was er hetzelfde probleem, maar na mijn aanwijzingen, gesprekken etc is er nu absoluut geen probleem meer.
AmoorM schreef:Jolynne schreef:Ik heb in het verleden dit probleem ook gehad en helaas verbeterde dit na een half jaar nog steeds niet, ondanks mijn aanwijzingen, gesprekken etc, dus heb ik een einde aan onze samenwerking gemaakt ondanks het echt een superverzorgster was. Nu heb ik iemand anders en in het begin was er hetzelfde probleem, maar na mijn aanwijzingen, gesprekken etc is er nu absoluut geen probleem meer.
Dit vind ik wel heel zakelijk over komen als ik eerlijk ben. Paardrijden is en blijft een hobby natuurlijk.