Steek tijdens doorzitten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M1994

Re: Steek tijdens doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:20

Fijn om te lezen! :)

RedKiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:11

Denise_Storm schreef:
Ga tijdens het doorzitten “vader Jacob” zingen. Klinkt echt idioot, maar doordat je zingt moet je adem halen.

Ik vergeet nog wel eens tijdens wedstrijden/spannende momenten adem te halen. En dan moet ik... juist... Vader Jacob zingen _O-

Hier moest ik toch zo hard om lachen!! Had dit vroeger ook, en idd met op ademhaling letten was het over, maar zo nu en dan bij hoge hindernissen vind ik het nog wel spannend en dan komen die steken terug. Zie het al voor me, al zingend het parcours over _O- (zou een jury dat straffen?)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 17:21

RedKiwi schreef:
Denise_Storm schreef:
Ga tijdens het doorzitten “vader Jacob” zingen. Klinkt echt idioot, maar doordat je zingt moet je adem halen.

Ik vergeet nog wel eens tijdens wedstrijden/spannende momenten adem te halen. En dan moet ik... juist... Vader Jacob zingen _O-

Hier moest ik toch zo hard om lachen!! Had dit vroeger ook, en idd met op ademhaling letten was het over, maar zo nu en dan bij hoge hindernissen vind ik het nog wel spannend en dan komen die steken terug. Zie het al voor me, al zingend het parcours over _O- (zou een jury dat straffen?)

:')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 20:25

Gisteren les gehad en gefocust op het doorzitten. Na een tijdje voelde ik een steek opkomen, maar ik heb hem weg kunnen houden! *\o/* Nu het toch over doorzitten gaat, zal ik meteen mijn volgende probleem even voorleggen.
Wanneer ik veel doorzit (dat betekent dan ongeveer een half uurtje), krijg ik altijd een soort "schuurplek" op mijn billen. Dit is dan een klein open plekje. Wanneer ik de volgende dag moet doorzitten doet dit uiteraard pijn, en maak ik het alleen nog erger. Dit is al zo lang ik me kan herinneren zo. Nu ga ik morgen op wedstrijd en heb ik weer zo'n schuurplek. Als het pijn doet, ga ik anders doorzitten en me meer opspannen wat niet echt helpt.. :\ Iemand tips voor morgen of in het algemeen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:02

Waar zit dat doorrijplekje?
Laat ik het anders vragen, heb je een onderbroek met naden erin? Zoja probeer dan een onderbroek zonder naden te verkrijgen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:31

Ik heb zelf altijd naadloze boxers aan.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 22:12

Maar het plekje zit eig niet op de plek van m'n onderbroek.. Ik kan het wel eens proberen :) . Het begint eig meestal met een soort rode bultjes/puistjes, en als ik daar veel mee ga doorzitten gaat het open :\ .

RedKiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:28

Totaal geen ervaring met schuurplekjes bij doorzitten (wel met een pijnlijk stuitje zo nu en dan), maar zou het kunnen liggen aan het type stof van je rijbroek, is het misschien een dunne rijlegging? Dan zou je een andere broek kunnen proberen die wat meer bescherming biedt...
Of zo'n wielren broekje eronder :P
Maar even serieus, je kan ook op dat plekje vaseline smeren, dat beschermt tegen wrijving en open wondjes, dit is een veel voorkomend probleem bij hardlopen van lange afstanden en vaseline was voor mij de oplossing. Of een stuk sporttape over dat plekje plakken misschien? (als het nog niet open is iig)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 14:42

Bedankt voor de tips! :)

Ninaflip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:02

Ik kreeg altijd steek als ik van te voren had gegeten en onregelmatig ademhaalde. Sinds ik ruim van te voren eet en op mijn ademhaling let heb ik er bijna geen last meer van.