Hier zie je het probleem heel duidelijk.
Een soort halfbakken schouder-voor geoefend. Ik weet namelijk zelf niet precies hoe die uitgevoerd moet worden

Pasje wijken.
Hier liet ze al iets meer los.
Nu hebben jullie er iets meer beeld bij denk ik haha
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rindin schreef:SinneJ schreef:
Ik geloof gewoon dat je met goed rijden in weinig gevallen fysio nodig hebt... en ik geloof ook dat als ze goed les neemt, de instructeur/-trice het zou zien wanneer er fysieke problemen zijn.
Daarom is het het veiligste haar aan te raden les te nemen om niet iemand voor alles meteen op kosten te jagen.
Daarbij nuanceert bijna iedereen hier in het topic met 'vaak' of 'je kan het niet uit een tekst afleiden' en geeft TS zelf aan dat ze denkt dat het rijtechnisch is.
Over beide stellingen in dikgedrukte stuk gaan wij het nooit eens worden. Je wilt niet weten wat ik tegenkom, en met hoeveel pijn en stijfheid heel veel paarden 'gewoon' doorlopen.
En de beoordeling van het functioneren van het paardenlijf overlaten aan een instructrice ipv aan mensen die minimaal 6 jaar gestudeerd hebben?
Weet je hoe vaak Glock een fysio over de vloer heeft?
FCSA schreef:'Vasthouden op links' betekent vaak 'niet goed (genoeg) aannemen op rechts'
SinneJ schreef:@Sclimpre
erg fijne reactie en inderdaad precies wat ik bedoelje brengt het mooi onder woorden.
Heeft niets te maken met wel of niet inzitten met het welzijn van je paard. Iedereen doet wat hij denkt dat zijn paard het meeste helpt. Ik vind het dan ook ver gaan dat men dat beweert in dit geval, want hoewel ik niet zo in fysio als ultieme oplossing geloof, ben ik er wel van overtuigd dat mensen die dat doen of laten doen, dat voor hun paard doen en de juiste bedoelingen hebben.
Dus laten we er op bokt vanuit gaan dat iedereen zijn paard gelukkig wil maken en gewoon discussiëren over wat ieder van ons vindt dat dat inhoudt.
Nogmaals: in het andere topic heb ik erg duidelijk mijn mening over goede zorg uitgeschreven.
karijn schreef:Dus dan elke maand een fysio erbij? De ruiter moet in staat kunnen zijn om het scheve paard recht te gymnasticeren. Als een ruiter dat niet kan, wordt het best een duur geintje om dan elke maand een fysio erbij te laten komen en naar mijn idee zou je dan nog steeds achterstevoren bezig zijn. Dat wat een fysio losmaakt, moet een ruiter wel kunnen continueren in het rijden. Als je dat niet kan, zit je paard onherroepelijk weer vast. Cirkeltje is weer rond.
Voor Kim ligt nu de focus vooral op het onder de knie krijgen van de basis. Weten wat ze moet en kan doen om haar paard soepel te krijgen.
Kimmie25501 schreef:Dat mijn hand beweegt ben ik met je eens, even over de sporen, ik weet heel bewust dat ik haar alleen raak als ik dat wil. Ik heb dan misschien wel een beetje flappervoeten, maar ik raak haar alleen als ik dat wil. Ik weet gelukkig precies wanneer ik er met mijn sporen inzit en wanneer niet, hoewel ik het met je eens ben dat het lijkt alsof ik er continu inzit met mijn sporen. In de volte geef ik idd wel constant spoor, dat zou ik moeten minderen.