Duhelo schreef:Wat ik zelf ook merk is dat ik aanspring in een hoek, die hoek gaat goed, de tweede ook (want dat is gewoon een halve cirkel), en dan ziet ze 60 m lange lijn voor zich, heeft minder steun want haar vloeiende bocht is weg, en dan begint ze nog meer op die voorhand te vallen (want, geen balans), kan ze haar gewicht niet meer houden, en gaat ze gaan rennen om niet om te vallen.
Dan kan ze 60 meter gassen bij wijze van, en plots is die scherpe hoek daar die ze nooit kan halen aan dat tempo, met als gevolg dat ze ofwel plat door de bocht gaat (met alle risico's van dien) of ik ze uit de galop moet trekken.
Haha je begrijpt precies mijn stress
) dit heus wel verbeteren en daarvoor kies je uit waar jij je prettig bij voelt. Je hebt al allerlei tips gehad, maar wat ik over het 'door het lijf gaan' nog toe wil voegen is dat dit alleen beter wordt door tempo en houding vaak te veranderen. Maar als je niet graag naar voren galoppeert, dan ga je eerst gewoon kleinere schakeltjes doen en ook terug erbij pakken. Dus je gewone galop en dan varieren met naar voren en terug. Je zoekt ook wat afwisseling in rechtuit en de voltes en dan zul je zien dat je paard meer naar je toe komt. Zodra ze wat meer ontspant in de rug zul je makkelijker zitten. Maar bedenk wel dat je niet binnen een week of een maand een groot verschil gaat merken, het gaat stapje voor stapje. De kern is dat je zorgt dat je invloed gaat krijgen in hoe je paard loopt, in welk tempo en of ze buigt of recht is. Maar elke keer dat je een stapje beter voelt gaan dan weet je dat het het waard was die keren dat het niet zo goed lukte. Goed leren paardrijden is echt niet makkelijk, maar het komt goed.
2 weken geleden in de les was ze voor mijn gevoel aan het racen en waren we echt aan het overleven. Toen zei me instructrice laat die teugels nou eens los ga eens achterover zitten en ontspan en doe niks met die teugels niet proberen tegen te houden. Ik deed dat, verwachtte dat ze nog harder ging maar ze deed het tegenovergestelde, ging rustiger galopperen en alles voelde meteen veel relaxter. Zo zie je maar hoeveel er bij mij mis gaat