Moeite met buigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

katja_silke

Re: Moeite met buigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:45

Voordat ik hier meteen tips ga geven zoals het naar de tandarts laten gaan etc. zou ik graag een filmpje zien. Ik heb met mijn paard dat als ik niet goed zit rechtsom, hij boos wordt, gaat protesteren etcetera. Wanneer ik voor mijn gevoel heel erg naar rechts ga hangen (wat eigenlijk best meevalt), is er niks aan de hand en loopt hij gewoon goed door. Ook als ik druk op mijn binnenteugel hou gaat hij protesteren. Wat ik doe, is dus voor mijn gevoel heel erg op rechts zitten, en vast los met met binnenteugel, buitenteugen contact. :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:13

Mijn paard kon rechtsom ook slecht buigen en ging ook langzamer in galop dan linksom. Ik heb er een arts naar laten kijken want ik dacht dat het uit de rug kwam. Deze is volledig op de rontgen gezet en was prima in orde, daarentegen was de linker Sprong gewricht niet o.k, er waren wat oneffenheden op het spat gewricht te zien.
Ik raad dus aan naar een goede (sport) arts te gaan die je paard helemaal checkt voor je er allerlij praten aan laat trekken en duwen met 0 resultaat.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:35

Klinkt als een situatie om eens een osteopaat bij de roepen. Als het echt een probleem zou zijn met het bit of het zadel of de tanden zou je dat op beide kanten merken. Vorig jaar aan het einde van het wedstrijdseizoen vertoonde mijn pony een soortgelijk probleem, maar hij trad niet meer correct onder, rechts achter. Bleek niet uit de heup te komen maar vanuit een wervel. Ik heb toen hele specifieke oefeningen mee gekregen, na een maand weer controle en het ook met mijn dressuurinstructrice besproken.

Babootje

Re: Moeite met buigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:58

Hoe gaat het nu TS? Heb je al besloten wat je gaat doen?

OliverTwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 17:35

Ben t idd mee eens over osteo. Ik ken een paard dat precies dat deed. Bleek het vanuit z'n bekken te komen