Hoe moet ik de galop aanpakken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandy73_unes

Berichten: 301
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:24

Moeilijk in galop te krijgen aan de longeerlijn. En ook dan gaat ze veel te snel rond.[/quote]

Dit geeft het probleem eigenlijk al aan. Als je paard moeilijk in galop aan de longeerlijn gaat, heb je met een balans issue te maken. Om je paard te helpen, zal je eerst tijd moeten nemen om haar dit te leren aan de enkele longe (of desnoods eerst via loswerken), vervolgens aan de dubbele longe, alvorens je dit in goede balans onder het zadel kan vragen.
Ze kan het je gewoonweg niet bieden, omdat ze daar de kracht nog niet voor heeft.
Ik weet zeker dat als je dit aanpakt aan de longe, je er profijt van zal gaan hebben onder het zadel. Succes en plezier gewenst :)[/quote]

Denk dat dit de beste tip is. Klinkt als balans probleem. Onze merrie had dat in het begin ook met longeren en onder t zadel. Ik stond in de cirkel alleen maar het touw over te pakken, zo snel ging ze. Uiteindelijk les genomen in de enkele longe en het verbeterde zienderogen. Succes!

Ropa

Berichten: 648
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 20:45

Jennanne schreef:
Ropa schreef:
@Jennanne
Voor de kar gaan we wel met haar naar buiten, veel naar het bos. Die galop gaat wel rustig maar zodra ik het onder het zadel probeer niet


Heeft ze dan geen last van het zadel oid?


Ik heb nooit het idee gehad dat ze last heeft van het zadel omdat ze verder goed loopt.

HeatherSunny
Berichten: 39
Geregistreerd: 08-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:36

Alleen aanspringen vanuit een rustige draf (of vanuit stap, of vanuit stilstaan misschien) en veel voltes rijden. Zorgen dat je achterover zit en het teugel contact goed is (niet te los en niet te strak). Mensen mee laten kijken die verstand van rijden hebben en hulp vragen van hun of je instructeur

HeatherSunny
Berichten: 39
Geregistreerd: 08-03-18

Re: Hoe moet ik de galop aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:37

En goed grondwerk blijven doen ^^