Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tuigje schreef:Ik ben in het bezit van een tuigpaard, die je "nog even een zetje na" geeft..
Kan niet veel langer uitstellen dat ik echt moet gaan doorzitten..![]()
Wat mij heel erg op weg heeft geholpen is mezelf zo lang mogelijk proberen te maken.
Probleem waar ik tegenaan loop, is dat paard weer opspant in de rug als ik ga zitten. Levert hilarische taferelen opEerst ging ik dan netjes lichtrijden en opnieuw beginnen. Tot we op stal gingen carrousellen en iedereen voor de uitvoering de hele proef door moest zitten. Binnen een paar minuten hadden we door dat ontspannen een veel beter plan was en ging het al een stuk beter zonder stuiter-taferelen.
Over de spierpijn na de eerste twee keer, zullen we het maar niet hebben
pompadour schreef:Tuigje schreef:Ik ben in het bezit van een tuigpaard, die je "nog even een zetje na" geeft..
Kan niet veel langer uitstellen dat ik echt moet gaan doorzitten..![]()
Wat mij heel erg op weg heeft geholpen is mezelf zo lang mogelijk proberen te maken.
Probleem waar ik tegenaan loop, is dat paard weer opspant in de rug als ik ga zitten. Levert hilarische taferelen opEerst ging ik dan netjes lichtrijden en opnieuw beginnen. Tot we op stal gingen carrousellen en iedereen voor de uitvoering de hele proef door moest zitten. Binnen een paar minuten hadden we door dat ontspannen een veel beter plan was en ging het al een stuk beter zonder stuiter-taferelen.
Over de spierpijn na de eerste twee keer, zullen we het maar niet hebben
ik heb vroeger ook op een tuiger gereden, en ik vond dat zij als een fauteuil zat.
Nouvel schreef:Herkenbaar, dat is met die van ons precies hetzelfde!
Zo hem ‘m er doorheen en zit ‘ie fijn en zo is dat hoofd weer ergens boven en stuiter je weer...
Wat hier het beste werkt is om zijn aandacht er goed bij te houden door veel voltes, slanfenvoltes e.d. te rijden, zodat hij steeds met zijn hoofd erbij moet blijven.
Keertje extra buiging vragen, stukje wat vlotter en stukje terug, steeds maar aandacht vragen.
Maar het is verre van simpel inderdaad...
Nouvel schreef:Ah je zit hier in de buurt, nu zie ik het!
Leuk trouwens nog een arabo in de buurt!
Is meerijden in de clubles geen optie voor je?
Instructie van Ed is heel fijn!
En inderdaad, rijden waar veel afleiding is valt niet mee...
HorseBuddy schreef:musiqolog schreef:Is je zit helemaal in orde, TS? Zelf heb ik jarenlang te ver naar voren gezeten, daardoor ging doozitten niet echt soepel. Je rijdt vast beter dan ik, maar ik heb ook altijd problemen met doorzitten op hoog opgooiende paarden. Zo is er op mijn manege een Fries die ik niet in galop krijg maar die wel heel hard kan draven. Gevolg: je gaat doorzitten, je geeft de galopshulp en vervolgens ga je een rondje in uitgestrekte draf bonk-bonk-bonk.
Heel veel oefenen zal bij zulke exemplaren inderdaad nodig zijn, maar even laten kijken of je het wel helemaal goed doet kan nooit kwaad.
Hoor vaak dat ik een mooie zit heb haha, dus dat zou het denk ik niet zijn maar zal het voor de zeker toch maat even aan mijn instructrice vragen
blacksheep schreef:Ja ik ben Ellen die samen met Marloes Ouverture en later Karel heeft verzorgd bij jullie op stal dus ik ken je stiekem, haha. Heb alleen mn gebruikersnaam veranderd. Les is op woensdag toch? Ik doe haar alleen op donderdag...
Nouvel schreef:blacksheep schreef:Ja ik ben Ellen die samen met Marloes Ouverture en later Karel heeft verzorgd bij jullie op stal dus ik ken je stiekem, haha. Heb alleen mn gebruikersnaam veranderd. Les is op woensdag toch? Ik doe haar alleen op donderdag...
Ik kreeg al zo’n vermoeden toen ik zat te typen, Haha!
Wel leuk hoor, succes ermee!
Jammer van de les, dat was best leuk geweest denk!
Weet je ook wie de vader is van de merrie?