Rizette schreef:Ze heeft zo te horen toch wel ergens last van wat de ene keer meer opspeelt dan de andere. Kan het ook met hengstigheid nog te maken hebben? Veel mensen zullen dit zien als steegsheid of onwil maar meestal hebben ze echt wel pijn of ongemak ook al is dat niet altijd makkelijk te vinden en te herkennen. Doe het maar rustig aan en wees zuinig op haar. Met kleine stapjes kom je ook waar je zijn wil en blijft het vaak ook goed gaan. Fijne vakantie!
Dank je! Hengstigheid, hm nog niet aan gedacht. Zou ook kunnen! Ik weet niet zo goed wat het precies is.... Het zou natuurlijk ook een mengsel van verschillende factoren kunnen zijn. Ik ga zeker rustig aan doen met haar, de eigenaresse is er ook elke keer bij als ik rijd, en geeft me dan ook les
Daar ben ik heel blij mee want zij kent haar paard natuurlijk veel beter! En het bokken probeer ik te negeren, als ze doet wat juist is goed belonen. Over het algemeen bokt ze meestal ook niet erg hoog, ze heeft me er 1 keer af gekregen toen ze bokken combineerde met een bocht.... Daarna weer opgestapt en verder gereden alsof er niks gebeurd was.