Je zegt 2 x in de week en je zegt ook dat ze genoeg buiten komt. Helaas is 2 keer in de week lang niet genoeg.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_AnnelotD schreef:We hebben het nou eenmaal zo afgesproken, en het is me zo vertelt, en ik was niet de enige daarbijGeloof me maar het is echt zo, en anders tja... Ze komt genoeg buiten, geloof me ;p
SteffiiY schreef:Niet heel gek dat je paard er zo uitziet als hij 3x per week buitenkomt.
JoskaH schreef:Je zegt dat ze elke dag buiten komt, maar nu ineens 3x per week? En hoelang dan? Het is echt belangrijk dat je paard elke dag toch in ieder geval een uur(in welke niet ideale situatie ook) los buiten komt. Ook tegen koliek. De situatie op je stal is dan verre van ideaal maar om het toch enigszins draagbaar te maken voor je paard en ook spieren te helpen moet ze toch elke dag los. Of dat nou bak of wei of paddock is niet zo belangrijk.
Mizora schreef:Dit paard is van 5x per week trainen en iedere dag een uur los naar rust en 12 uur per dag maar buiten gegaan met aangepaste voeding. Paard stond al op onbeperkt schraal ruwvoer met 2kg basisbrok, toen hij op het trainingscentrum aan kwam was hij nog magerder. Hij had overigens wel een tandprobleem waardoor hij ruwvoer lastiger weg krijgt.
[ Afbeelding ]
https://pbs-h2.twimg.com/media/C_aWiGAXYAAeUKL.jpg
Trainen is alleen nuttig als je de rest op orde hebt.
Nies_ schreef:_AnnelotD schreef:We hebben het nou eenmaal zo afgesproken, en het is me zo vertelt, en ik was niet de enige daarbijGeloof me maar het is echt zo, en anders tja... Ze komt genoeg buiten, geloof me ;p
Nee, niemand gelooft het, want het is niet zo. Het spijt me te moeten zeggen, maar je snapt er echt helemaal niks van. Ga je eens verdiepen in wat een paard is.
En als die mensen het allemaal zo goed weten had je geen topic op bokt hoeven openen. Dus dat argument houdt ook geen stand.
Mondy schreef:Jongens rustig aan .. ts is 14 als ik het profiel mag geloven.
Dus ik denk dat het dan niet raar is als ze dingen verkeerd begrijpt of niet goed weet hoe en wat een DA zegt.
Ts je paard moet inderdaad echt vaker buiten komenDit doet de gezondheid absoluut niet goed.
Kun je een second opinion doen bij een andere da ? En met iemand met meer ervaring erbij ?
_AnnelotD schreef:SteffiiY schreef:Niet heel gek dat je paard er zo uitziet als hij 3x per week buitenkomt.
Waarom direct zo boos en agressief? Bokt is er toch om vragen te stellen en elkaar vriendelijk te helpen?
gekvanfleur schreef:Ik denk dat mensen een beetje boos reageren omdat ze medelijden hebben met je paard.
Wat jij nu eigenlijk bij je paard doet is hetzelfde als dat jij 23 uur per dag in je kamer mag zitten en 1 uurtje eruit mag om op school te zitten.
En op dinsdag donderdag en zondag mag je 2/3 uurtjes even doen waar je zin in hebt maar daarna moet je weer naar binnen. Zou jij dat een leuk leven vinden?![]()
Je paard is een bewegingsdier en een groepsdier. Een paard hoort met soortgenoten om te gaan (net als dat jij niet alleen de leraar wil zien, maar liever je vriendinnen) en wil graag zelf spelen en ravotten. Dan is die 2/3 uur per dag te weinig.
Een uur of 8 per dag is eigenlijk het minimum.
Ik vind het fijn dat je zo blij bent met je paard en zo begaan met haar. Maar ik hoop dat je misschien ook bedenkt dat je paard niet zo blij is in deze situatie. Je bent nog jong en moet nog wat leren, maar lees vooral eens rond over wat een paard nu eigenlijk is en waar het behoefte aan heeft. Bokt is daar bijvoorbeeld heel geschikt voor.