vooral op de harde volte kreupel. Bij opstarten lijkt het mee te vallen maar naarmate ze dan langer draaft wordt het erger. In het begin kon je het rechtuit op harde bodem niet zien. Ze heeft het aan 1 achterbeen, dat schijnt lastiger te zijn qua herstel dan aan een voorbeen. Volgens een hoefsmid die ik sprak. Waarschijnlijk uitgegleden/gevallen bij gaan liggen of opstaan of vastgelegen in de box. Stond op ochtend met twee dikke benen kreupel op stal. Bij dierenarts buigproeven en rechtuit draven toen liep ze niet helemaal lekker maar ook niet heel slecht. metacam en 2 weken op rust.. De dikke benen gingen over, kreupelheid leek ook beter maar toen ik weer ging opbouwen met longeren in draf voelde het niet goed, eerst wat stijf, toen ging ze ging hippen en zakte door achterbeen heen. Toen weer heengegaan en toen hebben ze een kreupelheidsonderzoek gedaan met uitverdoven en echografie en foto's.
Qua stappen heb ik veel gewandeld en gestapt onder het zadel, over de weg/het fietspad. In de bak gewoon dressuurmatig gestapt. lang en laag, middelhoog, meer opgericht. tempowisselingen, verzamelen, veel grote lijnen en ruime figuren, slangenvoltes, wijken, volte openen en sluiten, schouder binnenwaarts, travers, appuyeren, halthouden en achterwaarts. Maar vooral gelet op dat de bodem vlak is en niet mul/zwaar en dat ze niet kon struikelen of zich verstappen. balkjes stappen leek mij niet verstandig. op vlakke bodem door water stappen zou weer wel kunnen. Mocht haar ook in de aquatrainer/seewalker zetten van de dierenarts. (maar nog niet gedaan vanwege kosten en vervoer er naar toe elke keer) Denk dat als het paard betuigd was geweest ik haar voor de wagen had gezet om buiten steeds een blokje om te stappen over de weg.