idje schreef:@ Amable
Simulator kan nuttig zijn, maar je mist toch de voorwaartse beweging.
Dat maakt toch verschil in de balans.
Daarom heb je daarna direct ook les op of je eigen paard, of een les paard.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Licor schreef:Wanneer je met sta sta zit sta sta zit helemaal rechtop gaat staan en dus ver naar voren gaat dan is wss ook de knik uit je knieën? Dan zet je je knieën op slot en dat is juist niet de bedoeling.. maar mss heb ik een verkeerd beeld van wat je bedoeld
Maris schreef:Licor schreef:Wanneer je met sta sta zit sta sta zit helemaal rechtop gaat staan en dus ver naar voren gaat dan is wss ook de knik uit je knieën? Dan zet je je knieën op slot en dat is juist niet de bedoeling.. maar mss heb ik een verkeerd beeld van wat je bedoeld
Ik bedoel meer dat als ik zou gaan staan en ik dan 90 graden met de grond blijf maken, ik dan geen balans heb ( of beter gezegd had, een paar jaar geleden ). Pas als ik een beetje meer richting verlichte zit ging kon ik makkelijker blijven staan. Dus iets meer naar voren met je bovenlichaam. Maar dat mag weer niet begrijp ik ???
Maris schreef:Begrijp ik het goed dat vanuit cr wel wordt aangeraden het lichaam (vanuit de heup / navel ? ) iets schuin omhoog te brengen ? En dat de rest zegt recht omhoog komen ?
Sokje_6 schreef:Maris schreef:
Ik bedoel meer dat als ik zou gaan staan en ik dan 90 graden met de grond blijf maken, ik dan geen balans heb ( of beter gezegd had, een paar jaar geleden ). Pas als ik een beetje meer richting verlichte zit ging kon ik makkelijker blijven staan. Dus iets meer naar voren met je bovenlichaam. Maar dat mag weer niet begrijp ik ???
Dat is als je echt blijft staan en evenwicht zoekt. Ik bedoel hoogstens twee passen ofzo, en dan weer zitten. Dan hoef je niet echt die balans te zoeken.
Sokje_6 schreef:Ja gewoon hoe je normaal lichtrijdt. Of dat exact 90° is weet ik niet, ik zou zeggen probeer het even uit