Citaat:
waarom moet je een zithulp geven voor halthouden
Gewoon stil op je kont zitten zonder je paard te hinderen. In het achterwaarts gaat dat hetzelfde. Daar krijg je ook een veel mooier rustiger beeld van en dat is ook prettiger voor je paard.
Als ik stil op mijn kont zit dan loopt ie gewoon door hoor. Ik neem aan dat je ook niet de hele tijd aan zit te sporen als je vooruit gaat. Wat is dan het verschil tussen stil op je kont zitten terwijl je stapt/draaft/galoppeerd en stil op je kont zitten voor stoppen/achteruit?
Citaat:
toevallig had ik het erover met mijn instructrice. Die zei juist, ik wil dat ze achtewaarts gaan op alleen de kuithulp (die dus verder naar achteren ligt) zodat je straks ook aan een lange teugel achterwaarts kunt.
Misschien had ik dat erbij moeten zetten trouwens ,ik rij western. Ik wil ook op alleen mijn zit/beendruk achteruit. Maar ipv je benen achteruit te doen doe ik mijn benen een beetje naar voren (eerst mijn bekken naar voren kantellen) en dan geef ik druk met mijn benen. Gaat ie niet dan pak ik mijn teugels op, zodra die een pasje achterwaarts zet laat ik ze weer los, maar hou wel kuitdruk (licht) en dan blijft ie naar achteren gaan.
Maar ik snap nog steeds niet waarom jullie je kuiten naar achteren doen? Eigenlijk dezelfde vraag als Sonja. Er wordt gezegd dat het is om te begrenzen, maar doe je dat bij voorwaarts gaan dan ook?