Mijn officiële stijgbeugel probleem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:02

AlwaysH schreef:
aeolusnr1 schreef:
Die schuine blokken in jouw stijgbeugels waar zit de hoge kant ????? is dat aan de buitenzijde of binnenzijde ????

Aan de buitenzijde natuurlijk. :)

Misschien een hele vreemde suggestie, maar probeer de hoge zijde eens aan de binnenkant te doen. Een kennis waar ik weleens een paard van mee had had schuine blokjes in de beugels, en met de hoge kant naar buiten had ik alleen maar nóg meer druk op de buitenkant en ging mijn voet veel verder naar buiten staan. Beugels gedraaid aangedaan, was ook niet perfect, maar mijn tenen stonden wel weer recht vooruit. Ik zie het ook als ik gewoon sta, til ik de buitenkant van mijn tenen op, draait mijn voet naar buiten en is er rare spierspanning op de buitenkant van mijn enkel, til ik de binnenkant op, wijzen ze vooruit.

Gooiske

Re: Mijn officiële stijgbeugel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:34

Om koude voeten tegen te gaan kun je plastic zakjes om je voet doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:55

Gooiske schreef:
Om koude voeten tegen te gaan kun je plastic zakjes om je voet doen.

Dan ga je zweten, zweet koelt af... betekend alsnog koud.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:18

Met die schuine rot dingen breken mijn benen af bij mijn knieen en vervolgens bij mijn enkels, kan er ook niet mee rijden. (Ik heb pinguin voeten, vooral rechts, maar kan echt niet met die dingen rijden, kan ik meteen niet meer lopen)

Zou toch echt gaan voor dan maar goedkope kunststof beugels als je beperkt budget hebt, nadat je eigenaar gevraagd hebt of die nog niet wat heeft liggen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:49

Ik heb mijn eigen set beugels en riemen. Vanwege mijn hypermobiliteit heb ik goede ondersteuning nodig. Snap dat het even duur is maar je hebt er wel jaren plezier aan. Ook zie ik al een mooi aanbod hier voorbij komen.

Voor de kou heb ik geen oplossing. Ook al kleed ik mjj lekker warm bij koud weer werkt mijn lijf minder mee en komt een soort van vast te zitten.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 01:56

Thats_Me schreef:
Voor de kou heb ik geen oplossing. Ook al kleed ik mjj lekker warm bij koud weer werkt mijn lijf minder mee en komt een soort van vast te zitten.

Heel vervelend inderdaad.
Iedereen heel erg bedankt in ieder geval, ik zal het morgen/binnenkort van beiden kanten bekijken en bespreken. Het is wel fijn om te weten dat ik geen debiel ben die gewoon niet meer kan rijden door de kou. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:25

Nee ik heb daar ook last van. Met erge ( waterkou) rijd ik daarom ook niet. Mijn paard heeft last van mij als ik op slot sla door de kou en dan rij ik toch niet fijn. Frustrerend voor beide.

Dan ga ik of alleen mesten ( paard staat de hele dag op de wei) of wandelen / longeren / vrijspringen. Iets waardoor ik zo warm mogelijk blijf in elk geval.

Onder mijn rijbroek heb ik dan thermo ondergoed aan, een malloit ( een maat groter als normaal dan zakt ie niet af) en qua bovenkleding ook thermo ondergoed, een t-shirt, trui, vest en jas.
Iets uittrekken kan altijd :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 03:44

Ik heb eventueel nog normale rechte beugels liggen, mag je ook zo hebben.

Zie dat Shirley je ook al een aanbod heeft gedaan +:)+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 11:43

Als ik normale beugels zou halen worden het waarschijnlijk zwarte, dat kan ik me nog wel veroorloven! :)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:27

Vind het zelf ook verschrikkelijk rijden met die scheve blokjes ... voor de kou zou je misschien een paar zooltjes van Back on track in je laarzen/schoenen kunnen doen. Werkt voor mij super en kosten een tientje. Verder nog een thermolegging onder je rijbroek en genoeg laagjes over je romp met een winddichtte jas. Hoe warmer je lijf hoe minder je verkrampt en je je benen niet meer voelt/ gaat klemmen.
Succes ermee en veel plezier met je bijrijdpaardje!

Ps: Hier ook nog wel een paar of 3 normale beugels die niks liggen te doen. Wil met alle liefde een paar naar je toe sturen( en heb er waarschijnlijk ook nog wel een paar riemen bij )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:43

Als het je ook om veiligheid gaat dan zou ik inderdaad goedkoop (gratis! :D ) een paar simpele beugels en riemen op de kop tikken en dan voor € 15 nieuwe voetbedjes kopen waar korfjes aan vast zitten. Dan maakt het ook niet meer uit hoe koud het wordt en hoe klunzig/verkrampt je daardoor raakt, je kunt nooit meer met je voet door de beugels schieten. Bijkomend voordeel is dat ze vaak flink wat grip hebben dus dat maakt het verschuiven en kwijtraken ook al een stuk lastiger.
Deze hebben bijvoorbeeld allebei: http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-43 ... ijgbeugel/