arabier scheef en stapt overkruist met voorbenen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 15:49

BabiiVeeraa schreef:
annebe schreef:
(ZK Kuray x Passia v. Armaniak)
Hij komt van shamal arabians

Met je uitleg over het elastiek kom ik een heel eind :Y)

Dat is super toevallig! Passia is enkele jaren van ons geweest :D Wij hebben zelf 2 veulens uit haar gefokt waarvan er een naar Zwitserland is verkocht en de ander richting Griekenland als ik het me goed herinner. Beide wel flink gebouwd, Passia was ook een 'robuuste dame' om het zo te zeggen.

Dat is idd heel toevallig, zelf 1 of 2 fotos van haar in een stal gezien met baby khay.
Zo sneu dat zij tijdens zijn zoogperiode overleden is, zowel voor de merrie als voor khayrat.
Heb je nog wat fotos van haar?

MeesMo

Re: arabier scheef en stapt overkruist met voorbenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:58

Ik zou zeggen, goeie foto's laten maken van zijn hele rug. Wij hebben een biertje met een vergelijkbaar bewegingspatroon. Uiteindelijk bleek dat hij een aangeboren afwijking heeft in zijn rug (vergroeide wervel waardoor zijn spieren en pezen in de knel komen bij rijden en ruggebruik). We zijn nu anderhalf jaar verder en hij blijft kwetsbaar, maar met angepaste arbeid komt hij een heel eind. Op de kliniek zeiden ze dat dit een afwijking is die vaker voorkomt bij Arabieren, maar weinig ontdekt wordt omdat ze zo bikkelhard voor zichzelf zijn...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 16:34

MeesMo schreef:
Ik zou zeggen, goeie foto's laten maken van zijn hele rug. Wij hebben een biertje met een vergelijkbaar bewegingspatroon. Uiteindelijk bleek dat hij een aangeboren afwijking heeft in zijn rug (vergroeide wervel waardoor zijn spieren en pezen in de knel komen bij rijden en ruggebruik). We zijn nu anderhalf jaar verder en hij blijft kwetsbaar, maar met angepaste arbeid komt hij een heel eind. Op de kliniek zeiden ze dat dit een afwijking is die vaker voorkomt bij Arabieren, maar weinig ontdekt wordt omdat ze zo bikkelhard voor zichzelf zijn...

He wat naar!!
Heeft jouw arabier dit vanaf het begin gedaan of was het incidenteel?

Vorig jaar rond deze tijd begon ik wat meer te trainen aan de longe, daarna heeft mijn man de eper4daagse gereden en hier hebben we deze manier van lopen niet opgemerkt.
Gewoon een voorwaarts, fijn bewegend paard (wel iets schreef, maar niet wat hij nu laat zien)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:47

Onze pony die zo vast zat zag je in de hals na twee behandelingen wel verschil de rug heeft drie behandelingen nodig gehad en dan veel lang en laag trainen. Ook zat in zijn rechter voorbeen de spier die richting de schouder loopt compleet vast waardoor hij dus een gekke pas ging maken.

Pas enkele weken na de behandelingen gingen wij verschil zien. Het is niet zo dat je een behandeling doet en dan meteen een langere rug hebt ;)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:21

Kan ook ataxie zijn, corrigeert je pony wel als je zijn benen voor elkaar langs zet of blijft hij zo staan? Hoe groot is hij ? Ik vind hem op de foto's arm bespierd en hij lijkt een vierkanstmodel te hebben ipv een rechthoeksmodel. Waardoor je paard van nature al minder souplesse zal hebben.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:30

Even wat anders..Wat een leukerd is het zeg :) Ik heb een 22 jarige dochter van Passia toevallig..Ik heb nog 3 foto's van haar met een vos veulen,maar misschien heb jij die ook?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 18:29

Kady1 schreef:
Onze pony die zo vast zat zag je in de hals na twee behandelingen wel verschil de rug heeft drie behandelingen nodig gehad en dan veel lang en laag trainen. Ook zat in zijn rechter voorbeen de spier die richting de schouder loopt compleet vast waardoor hij dus een gekke pas ging maken.

Pas enkele weken na de behandelingen gingen wij verschil zien. Het is niet zo dat je een behandeling doet en dan meteen een langere rug hebt ;)

Hahaha nee dat snap ik, zou in sommige gevallen mooi zijn zo'n streched behandeling :D

Mmh zal bij de volgende behandeling eens vragen of ze de benen na wil kijken.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 18:33

Rizette schreef:
Kan ook ataxie zijn, corrigeert je pony wel als je zijn benen voor elkaar langs zet of blijft hij zo staan? Hoe groot is hij ? Ik vind hem op de foto's arm bespierd en hij lijkt een vierkanstmodel te hebben ipv een rechthoeksmodel. Waardoor je paard van nature al minder souplesse zal hebben.

Ataxi is niet het eerste waar ik denk.
Hij loopt enkel zo onder de man, los loopt hij prima.

Klopt, hij is nog super arm bespierd, veel spier verloren 2 jaar geleden en sinds dien opbouwende en helaas afgelopen maand last gehad van flinke worm besmetting door te laat ontwormen (te lezen in een ander topic)

Hij is nu denk ik 1.56m

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 18:36

pleiada schreef:
Even wat anders..Wat een leukerd is het zeg :) Ik heb een 22 jarige dochter van Passia toevallig..Ik heb nog 3 foto's van haar met een vos veulen,maar misschien heb jij die ook?

Wat leuk!!!
Foto's zijn altijd welkom. Maar met een vosveulen? Dat is dan niet met khayrat geweest. Bij SA heeft ze ook een paar veulens gehad, khay was haar laatste |(

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:43

Ik zal ze zo proberen door te sturen :)
Het vosveulen van de foto was volgens mij ook een merrie haha..