Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Ilse_123 schreef:Een ruk is eigenlijk al een ophouding die te lang duurt, daarnaast moet je hem ook niet stil willen zetten maar alleen een ophouding van 'even iets rustiger draven asjeblieft', van stilzetten krijgen ze vaak alleen maar meer haast. Probeer dat draftempo als een vast ritme te zien, als je hen terug wilt halen wil je precies die ophouding geven die hem terug zet in het juist tempo, maar niet eronder.
Oefenen met een ervaren paard ernaast in hetzelfde ritme kan ook weleens helpen, gewoon draven.
Of als het omslagpunt in de route komt niet iets veranderen, gewoon de heenweg draven, dravend langs het omslagpunt en dan gewoon doordraven, niet gaan stappen ofzo. Werkt wel alleen als je een rondje maakt.
En gewoon veel oefenen.
brighteyes85 schreef:Ik heb hetzelfde maar met endurance wedstrijden is het geen probleem. Bij mij is het vooral het richting stal gaan wat het probleem geeft en met wedstrijden ga je altijd richting de trailer.
In de training hebben we gekozen voor een dressuurmatige aanpak, op de terugweg vraag ik dus meer van mijn paard zoals schoudervoor of een stukje wijken en meer schakelen in tempo. Ze mag harder maar ik bepaal hoe hard, dan is het erg leuk om met hartslag en snelheidsmeter te trainen je ontwikkeld dan heel snel gevoel voor een lekker en stabiel tempo maar je weet ook wat iets harder en zachter is.
amyyy55 schreef:Dan is het lastig om echt niet langs dezelfde plek te rijden.
Hij krijgt zijn eten sowieso vaak pas een halfuur na de rit.. we komen eerst op stal aan en dan afzadelen e.d. en dan nog 10 minuten richting de wei lopen. Eten pakken en dan pas voeren.
Ik rij hem vaak ook aan een lange teugel en dan heeft hij zijn hoofd laag, maar in draf of galop kan hij die rust nog niet vinden..
amyyy55 schreef:brighteyes85 schreef:Ik heb hetzelfde maar met endurance wedstrijden is het geen probleem. Bij mij is het vooral het richting stal gaan wat het probleem geeft en met wedstrijden ga je altijd richting de trailer.
In de training hebben we gekozen voor een dressuurmatige aanpak, op de terugweg vraag ik dus meer van mijn paard zoals schoudervoor of een stukje wijken en meer schakelen in tempo. Ze mag harder maar ik bepaal hoe hard, dan is het erg leuk om met hartslag en snelheidsmeter te trainen je ontwikkeld dan heel snel gevoel voor een lekker en stabiel tempo maar je weet ook wat iets harder en zachter is.
Waar haal je een hartslagmeter en wat kost dat?